سه شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵ ۰۸:۲۳
۰
گزارشی از ۸ سال حماسه رزمنده بلوچ؛

بلوچ از دشمن هرگز ترسی ندارد/ ۸ سال دفاع مقدس را در جبهه بودم/ اوضاع ناخوش جانباز سیستانی و بلوچستانی

سردار لالبخش بامری رزمنده سیستانی و بلوچستانی 8 سال دفاع مقدس را در جبهه های حق علیه باطل حضور داشته است.
بلوچ از دشمن هرگز ترسی ندارد/ ۸ سال دفاع مقدس را در جبهه بودم/ اوضاع ناخوش جانباز سیستانی و بلوچستانی
بلوچ از دشمن هرگز ترسی ندارد/ ۸ سال دفاع مقدس را در جبهه بودم/ اوضاع ناخوش جانباز سیستانی و بلوچستانی
به گزارش پهره به نقل از  دلگان پرس، با آغاز جنگ تحمیلی رژیم بعثی عراق بر علیه کشور ما، با پیام بنیان گذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) مبنی بر بسیج ملت مسلمان ایران در دفاع از کشورمان، جوانان زیادی برای دفاع از این آب و خاک راهی جبهه های حق علیه باطل شدند. سردار لالبخش بامری از شهرستان دلگان که آن روزها نوجوانی دانش آموز بود، در مهرماه 59 در لبیک به ندای امام خمینی (ره) راهی جبهه ها شد. این پایگاه خبری گفتگویی را با این رزمنده و جانباز 8 سال دفاع مقدس انجام داده است که در ادامه گزارش آن را می خوانید.

وی در گفتگو با خبرنگار ما با گرامی داشت هفته دفاع مقدس از نحوه اعزام خود به جبهه ها اینچنین گفت: سال 59 که رژیم بعثی عراق با حمایت همه جانبه کشورهای غربی و استعمارگر به خاک کشور ما تجاوز کرد، من دانش آموز بودم، در مهرماه همان سال به بهانه رفتن به اردوی دانش آموزی راهی بسیج محل و از آنجا به جبهه ها اعزام شدم.
سردار لالبخش بامری از حضور خود در کنار شهید چمران در پادگان و منطقه عملیاتی اهواز می گوید: بعد از آموزش به اهواز انتقال داده شدیم، فرمانده ما که فرد جا افتاده ای بود، از من خواست که جلوی عبور تانک دشمن را با نارنجک بگیرم و من هم دستور او را اجرا کردم.
رزمنده 8 سال دفاع مقدس افزود: بعد از پایان این ماموریتی که به من محول کرد، پرسید آیا ترسیدی که در جوابش گفتم بلوچ هرگز از دشمن ترسی ندارد، بد ها فهمیدم که آن فرمانده کسی جز شهید مصطفی چمران نبوده است.
جانباز بامری با بیان اینکه از همان ابتدای حضور در جبهه ها در قسمت اطلاعات و عملیات خدمت کرده است اظهار کرد: در 8 سال دفاع مقدس مدت زیادی را به عنوان مسئول اطلاعات لشکر 41 ثارالله خدمت کرده است.

وی از اولین مجروحیت خود که در عملیات خیبر اتفاق افتاد، اینچنین می گوید: عملیات خیبر در سال 62 با حضور لشکرهای 5 نصر، 8 نجف اشرف، 31 عاشورا، 19 فجر، 41 ثارالله، 17 علی ابن ابی طالب (ع)، 14 امام حسین (ع)، 27 محمد رسول الله (ص) و 7 ولی عصر (عج) اجرا شد.
سردار لالبخش بامری تصریح کرد: عملیات این هجمه نیرو و همچنین منطقه ای که عملیات خیبر در آن اجرا شده بود، باعث این شد که ارتش عراق از سلاح های نامتعارف و بمبارانهای بی امان با هواپیماهایش استفاده کند و من در همین وضعیت مجروح شدم.
وی در ادامه به دومین مجروحیت خود که در عملیات والفجر 8 اتفاق افتاد، اشاره کرد و افزود: صبح زود جهت انجام ماموریت شناسایی در منطقه فاوا اعزام شده بودیم، که با پرتاب راکت شیمایی دشمن تعدادی از همرزمان من مجروح و تعدادی هم شهید شدند.
جانباز بامری با اشاره به اینکه بعد از این مجروحیت به مدت 6 ماه در کما بوده است تصریح کرد: صورتم آنچنان پر از تاول بود و در همان وضعیت که بوده ام اسمم را در لیست شهدا نوشته اند.
این رزمنده 8 سال دفاع مقدس که به مقام جانباز نائل آمده است بیان کرد: بعد از سال های دفاع مقدس، درد و سرفه های ناشی از مجروحیت های مداوم که بر اثر استنشاق گازهای شیمیایی بوده است امانم را بریده است به گونه ای که لحظه ای را بدون کپسول اکسیژن تحمل کنم.

سردار لالبخش بامری با تاکید بر اینکه ماهی چند بار جهت درمان از ایرانشهر به تهران می رود اضافه کرد: امکانات درمانی که در ایرانشهر وجود دارد بسیار محدود است و باید به بیمارستان مجهزی اعزام شوم.
وی با بیان اینکه همین چند روز قبل وزیر بهداشت بهترین امکانات پزشکی را برای یکی از افراد به درون خانه اش برده اند گفت: چرا جانبازان ماه در سختی و مشقت باشند و کوچکترین خدماتی بهداشتی و درمانی که باعث آسایش آنها باشند ارائه داده نمی شود.
جانباز بامری با تاکید بر اینکه از روز عید قربان تا 2 روز گذشته در بیمارستان مهر تهران بستری بوده است خاطر نشان کرد: بنا بر نظر پزشکان باید مدتی را تحت درمان باشم و گویا این وضعیت همچنان ادامه دارد.

 
گزارشی از مجید بامری
انتهای پیام/
کد مطلب: 2660
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *