چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ ۰۸:۴۲
۰
دادستان زاهدان؛

کمیته «بررسی عملکرد هیئت نظارت‌» فاقد وجاهت قانونی است/تکذیب حضور دادستان در این کمیته

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: تشکیل کمیته سه نفره برای ارزیابی و بررسی عملکرد هیئت استانی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان فاقد وجاهت قانونی است.
کمیته «بررسی عملکرد هیئت نظارت‌» فاقد وجاهت قانونی است/تکذیب حضور دادستان در این کمیته
کمیته «بررسی عملکرد هیئت نظارت‌» فاقد وجاهت قانونی است/تکذیب حضور دادستان در این کمیته
به گزارش عصر هامون، محمد مرزیه امشب در گفت‌وگو فارس در زاهدان اظهار کرد: تشکیل کمیته سه نفره برای ارزیابی و بررسی عملکرد هیئت استانی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان فاقد وجاهت قانونی است.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان افزود: موضوع حضور این دادستانی در کمیته مذکور نیز به طور کامل تکذیب می‌شود.

* کمیته بررسی عملکرد هیئت نظارت بر شورای نگهبان خلاف قانون است

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات سیستان و بلوچستان نیز به خبرنگار فارس اظهار کرد: با توجه به شناختی که از استاندار سیستان و بلوچستان داریم که مقید به رعایت قانون هستند، بعید می‌دانیم که چنین اظهار‌نظری از سوی ایشان شده باشد زیرا قانون جایگاه نظارت استصوابی شورای نگهبان را با توجه به دیدگاه مقام معظم رهبری تعیین و جایگاه هیئت اجرایی را نیز به طور مشخص تبیین کرده است.

محمد اسماعیل مجلسی افزود: با توجه به صراحت قانون‌گذار در استقلال و شرح وظایف هر دو هیئت اجرایی و نظارت تشکیل چنین کمیته‌ای در صورت صحت خلاف قانون است.

گفتنی است در یکی از خبرگزاری‌ها اعلام شده ‌بود علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان دستور تشکیل کمیته سه نفره متشکل از مدیرکل اطلاعات، دادستان و معاون سیاسی اجتماعی استاندار را برای پیگیری و ارزیابی عملکرد هیئت نظارت استان را صادر کرده است.

استاندار با تاکید بر پیگیری جدی موضوع بررسی صلاحیت‌های داوطلبین انتخابات مجلس شورای اسلامی در سیستان و بلوچستان بیان داشته است در صورتی که در بررسی صلاحیت‌ها خلاف قانون رفتار شده باشد حتما تصمیم مهمی گرفته خواهد شد؛ البته این مطلب نیز از سوی مسئولان مربوطه تکذیب شده است.
انتهای پیام/
کد مطلب: 286
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *