چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ ۰۸:۲۸
۰

مرگ 33 معدنچی در چین تایید شد

سه روز پس از انفجار گاز در یک معدن زغال سنگ در شهر «چونگ چینگ» در جنوب غرب چین، مقامات محلی این شهر مرگ 33 معدنچی را تایید کردند.
مرگ 33 معدنچی در چین تایید شد
مرگ 33 معدنچی در چین تایید شد
به گزارش پهره، این معدن که در منطقه «یونگ چوآن لایسو» در جنوب غرب کشور چین واقع شده، مقارن ظهر روز دوشنبه 10 آبان ماه جاری دچار انفجار گاز و ریزش شد که فقط دو نفر در همان ابتدای این حادثه جان سالم به در بردند.
رسانه های چین دیروز (سه شنبه) در گزارش های خود اعلام کرده بودند که در این معدن 35 کارگر مشغول به کار بودند که جسد 15 کارگر به بیرون منتقل شده اما 18 معدنچی در تونل های معدن حادثه دیده محبوس شده اند.
امروز اما گزارش ها حاکیست که به غیر از دو کارگر نجات یافته، همه معدنچیان جان خود را در این حادثه از دست داده اند و ماموران امداد و نجات موفق شدند ساعتی پیش اجساد 18 معدنچی دیگر را به خارج از معدن انتقال دهند.
شین هوا، خبرگزاری چین به نقل از مقامات محلی؛ سوء مدیریت، رعایت نکردن استانداردهای فنی، نقص های فنی بی شمار، نداشتن تجهیزات ایمنی و استخراج بیش از اندازه و افراطی از این معدن را دلیل وقوع این حادثه اعلام کرده است.
ظرفیت تولید این معدن که از معادن کوچک محسوب می شود و قرار بود پیش از این تعطیل شود 60 هزار تن در سال اعلام شده است.
دولت محلی دیروز دستور داده بود تا زمانی که وضعیت این معدن و معدنچیان روشن نشود، هیچ یک از معادن زغال سنگ شهر «چونگ چینگ» اجازه فعالیت نخواهند داشت.
وقوع انفجار گاز در معادن زغال سنگ چین طی سالهای اخیر باعث کشته و زخمی شدن شمار زیادی از کارگران معادن این کشور شده است.
آخرین حادثه از این دست مربوط به اوایل مهر ماه سالجاری است که بر اثر انفجار در معدن «نینگژیا» در منطقه خودمختار «هویی» در شمال چین 19 نفر جان باختند.
در حادثه ای دیگر که پنجم فروردین ماه سال جاری رخ داد، 19 نفر از کارگران یک معدن زغال سنگ دیگر در شمال چین به دلیل انفجار گاز و ریزش بخشی از آن جان باخته بودند.
کشور چین بزرگترین تولید کننده زغال سنگ در جهان بوده و حوادث زیادی را طی سال های اخیر در معادن خود تجربه کرده است.
چین به دلیل پایین بودن ضریب ایمنی در معادن که معمولا از سوی کارفرمایان نادیده گرفته می شود به داشتن خطرناکترین معادن در دنیا مشهور است.
حوادثی همچون انفجار و ریزش در معادن به دلیل عدم رعایت مسائل و نکات ایمنی از سوی صاحبان آن، سالانه تعداد زیادی از کارگران چینی را به کام مرگ می کشاند؛ معادن چین فقط در سال 2014، 931 قربانی گرفته است.
بر اساس آمار مراکز دولتی چین، تلفات انسانی معادن این کشور در سال 2013، بیش از یک هزار و 300 کشته و مفقود بود که در 600 حادثه فروریختن معدن رخ داده بودند.
منبع/جام نيوز
انتهاي پيام/8355
کد مطلب: 2935
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *