چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ ۱۲:۵۵
۰
مدیرعامل موسسه کشوری محکم؛

دفتر موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری های مادرزادی در ایرانشهر راه اندازی شد

مدیر عامل موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری های مادرزادی (محکم) از راه اندازی شعبه این موسسه برای حمایت از کودکان کم بضاعت با بیماری های مادرزادی در ایرانشهر خبر داد.
دفتر موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری های مادرزادی در ایرانشهر راه اندازی شد
دفتر موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری های مادرزادی در ایرانشهر راه اندازی شد
به گزارش پهره؛ صلاح الدین دلشاد در حاشیه جلسه ای که با حضور جمعی از پزشکان، خیرین و اعضای شورای شهر در فرمانداری ایرانشهر برگزار شد گفت: به منظور حمایت از کودکان و خانواده‌های کم بضاعت در درمان بیماری‌های ناهنجاری مادرزادی؛ نخستین شعبه موسسه محکم در ایرانشهر راه اندازی شد.
 وی گفت: فعالیت این موسسه کشوری از سال 84 آغاز شده و تا کنون موسسه محکم 35 ناهنجاری مادرزادی نقص خلقتی زمان تولد را تحت پوشش حمایت‌های مالی و درمانی قرار داده است.
مدیرعامل موسسه محکم با اشاره به تلاش برای افتتاح شعبه های موسسه محکم در تمامی شهرستان های سیستان و بلوچستان گفت: خانواده ها می توانند قبل از ابتلای فرزندانشان به این ناهنجاری ها با مصرف دارو 97 درصد جلوی رشد آن را بگیرند و حتی درمان کنند.
 

رئیس دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر نیز در این خصوص گفت: موسسه محکم در حوزه این دانشکده 35 بیمار را تحت پوشش قرار داده است.
وی افزود: از 27 هزار تولد در یک سال گذشته در حوزه دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر؛ هزار و 300 کودک به ناهنجاری های مادرزادی مبتلا شدند.
این مسئول ادامه داد: بیماری های نظیر شکاف کام، دیابت مادرزادی، کمبود هورمون رشد، ابهام جنسی و غیره جز بیماری های ناهنجاری مادرزادی محسوب می شوند.
انتهای پیام/
کد مطلب: 2940
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *