سه شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ ۰۹:۳۷
۰
گزارش پهره از معطلی بیست ماهه بازنشستگان کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر؛

بخش خصوصی یا دولتی/ تکلیف پرداخت سنوات بازنشستگان کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر مشخص شود

بیش از 80 نفر از بازنشستگان کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر به دلیل عدم حمایت بخش خصوصی و دولتی در دریافت سنوات پایان خدمت خود بلا تکلیفند.
بخش خصوصی یا دولتی/ تکلیف پرداخت سنوات بازنشستگان کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر مشخص شود
بخش خصوصی یا دولتی/ تکلیف پرداخت سنوات بازنشستگان کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر مشخص شود
به گزارش پهره؛جمعی از کارگران بازنشسته کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر در تماس تلفنی با این پایگاه با اعلام بلاتکلیفی و گلایه از عدم حمایت مسئولین بخش دولتی و خصوصی از عدم دریافت سنوات پایان خدمت خود به خبرنگار ما می گویند.
قربانعلی سعادت پور یکی از بازنشستگان کارخانه بافت بلوچ در گفت و گو با خبرنگار ما می گوید: درست ۲۰ ماه پیش با من و بیش از ۸۰ نفر از کارگران این کارخانه تسویه حساب شد اما تا این لحظه هیچ وجهی بابت مطالبات پایان خدمت دریافت نکرده ایم.
وی با ابراز گلایه از دستگاه‌های   اداری    از سرگردانی خود برای دریافت معوقات مزدی می گوید: به مدیرعامل کارخانه  مراجعه کرده ایم و او می گوید شما بازنشسته سازمان خصوصی سازی هستید و  پرداخت معوقات متوجه ما نیست.
وی ادامه داد: در گفتگو با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران آنان با اعلام این که بودجه ای برای تسویه حساب ندارند، اعلام کردند: باید به سازمان خصوصی سازی (وزارت امور اقتصادی و دارایی) مراجعه کرده و مطالباتتان را از آنها پیگیر شوید که این امر تاکنون میسر نشده است.
این کارگر بازنشسته بافت بلوچ در تشریح اقدامات بعدی کارگران برای دریافت حق خود می گوید: به نماینده خود در مجلس مراجعه کرده که ایشان نیز قول پی‌گیری دادند و قرار شد تا وقت ملاقاتی را با مسئولان سازمان خصوصی‌سازی ترتیب دهند تا چند تن از نمایندگان کارگران به نیابت از بقیه به تهران بیایند اما آن هم تا به الان مییسر نشده و دست ما از همه جا کوتا است.
سعادت پور با ابراز گلایه از این گونه برخورد ها با توجه به تحمل  مواد شیمیایی و مشکلات عمیق تنفسی برای کارگران می گوید:  سنوات پایان کار در واقع اندوخته کاری سخت در طول بیست سال کار در بافت‌ بلوچ است و نباید مطالبات ما از سوی مسئولین نادیده گرفته شود.
وی افزود: مادر انتظار  تعیین وقت از سازمان خصوصی‌سازی و مدیریت کنونی کارخانه هستیم تا از آنها بخواهیم تکلیف ما را روشن کنند.
خبرنگار پهره نیز بعد از شنیدن مشکلات بازنشستگان کارخانه بافت بلوچ بارها و بارها با نماینده مردم ایرانشهر جهت بررسی این موضوع   تماس گرفت که متأسفانه با عدم پاسخگویی این مسئول مواجه شد.
انتهای پیام/ 
کد مطلب: 30
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *