دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ ۰۹:۵۲
۰

کتابخانه مرکزی ایرانشهر در تصرف بی سلیقگی های بخش خصوصی

پارک محوری شهرستان ایرانشهر با در اختیار گذاشته شدن به بخش خصوصی؛ عملأ به مانعی بزرگ برای ورود مراجعان به کتابخانه مرکزی شهرستان شده است.
کتابخانه مرکزی ایرانشهر در تصرف بی سلیقگی های بخش خصوصی
کتابخانه مرکزی ایرانشهر در تصرف بی سلیقگی های بخش خصوصی
به گزارش پایگاه خبری پهره؛ پایین بودن سرانه مطالعه در کشور تقریبأ یکی از انتقادهای همگانی مسئولین بوده و هست البته که این نگرانی بجا و قابل تامل می باشد ولی به طور قطع این دغدغه با بکار بستن راهکارهای مجدانه و سنجیده حل شدنی است.
اما در شهرستان ایرانشهر متأسفانه تمایل مراجعه به کتاب و کتابخانه به نوعی دیگر مانع پایین آمدن سرانه مطالعه در این شهرستان می باشد؛ بطوریکه ماجرای آن به اذعان عموم مردم به (قرارداد ترکمنچای) معروف شده و تقریبا این داستان برای همه مردم ایرانشهر آشناست.
کتابخانه مرکزی با واقع شدن در پارکی که مدت هاست به دست بخش خصوصی واگزار شده؛ سالهاست که در حاشیه است چراکه برخورد سلیقه ای مالک شخصی خیلی ها را از ورود به این مکان برحذر داشته است.
این پارک که دیگر هیچ شباهتی به پارک ندارد تقریبا به یک مکان تجاری و نامفهومی بدل شده و هر مراجعه کننده ای برای ورود به کتابخانه باید از هفت خان تأییدیه مالکان شخصی این پارک عبور کند که برای بسیاری ناخوشایند می باشد.
یکی از مراجعه کنندگان کتابخانه عمومی در گفت و گو با خبرنگار پهره می گوید: مالکان شخصی پارک از همه کسانی که بدون کارت عضویت وارد پارک شوند هزینه دریافت می کند و در پاسخ به این که چرا هزینه دریافت می کنید؟ کتابخانه که مربوط به بخش خصوصی نیست می گویند: این مبلغ برای عبور شما برای رسیدن به کتابخانه که تقریبا آن هم بیست قدم نیست می باشد.
عرفان می گوید: کتابهای مرجع معمولا در این کتابخانه می باشد اما این شرایط متناسب با فضای فرهنگی کتابخانه نیست .
فاطمه دانش آموز در آستانه کنکور هست و می گوید: رفتن به کتابخانه در برخی ساعات مقدور نیست چرا که شلوغی های غیرخانوادگی و فضای بدون نظارت محیط پارک مانع از حضور بانوان به کتابخانه می شود.
او می گوید: کتابخانه متعلق به همه است اما تصرف بخش خصوصی در پارک عملأ کتابخانه هم به تصرف غیرمستقیم مالکان شخصی درآمده است که این مورد با توجه به کمبودهای فرهنگی شهرستان اصلأ زیبنده جوان ترین شهر کشور نیست و لازم است مسئولین قدری همت کنند و این مطالبه عمومی مردم را پاسخگو باشند.
انتهای پیام/
کد مطلب: 3076
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *