پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ ۰۸:۴۳
۰
عضو مجلس خبرگان رهبری:

ارتش نیجریه به دنبال قتل عام مسلمان است/ جامعه اهل سنت کشتار شیعیان نیجریه را محکوم می کند

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری ضمن محکوم کردن قتل عام شیعیان نیجریه گفت: نفوذ دنیای استکبار در این کشور وحدت شیعه و سنی را هدف قرار گرفته است.
عضو مجلس خبرگان رهبری:
عضو مجلس خبرگان رهبری:
به گزارش پایگاه خبری پهره به نقل از عصرهامون، ارتش نیجریه با حمله به عزاداری شیعیان این شهر در شهر کانو در شمال این کشور 48 نفر را به خاک و خون کشاند.
نیجریه این روزها دورانی خونین را سپری می‌کند پیشتر نیز عزاداری شماری از شیعیان نیجریه در شهر «فونتوآ» واقع در ایالت کادونا این کشور در روز عاشورا و به مناسبت شهادت امام حسین (ع) با خشونت ارتش و نیروهای امنیتی به خاک خون کشیده شد. در این درگیری ۱۸ شهروند نیجریه‌ای شهید شدند. 
آنچه اما در اقدامات غیرانسانی ارتش نیجریه علیه شیعیان این کشور عیان است اینکه این اقدمات شنیع با چراغ سبز رژیم صهیونیستی صورت پذیرفته که دست رژیم سعودی نیز در این اقدامات غیرانسانی دیده می شود. عربستان سعودی در چارچوب سیاست‌های رژیم صهیونیستی و در اقدامی خلاف قوانین بین‌المللی، سال‌های متمادی است که با فریب افکار عمومی نیجریه به دنبال محدود ساختن فعالیت قانونی شیعیان ساکن در مناطق گوناگون این کشور است. 
در همین خصوص مولوی سلامی در گفتگو با عصرهامون ضمن محکوم کردن قتل عام شیعیان در نیجریه گفت: جلوگیری از انجام مراسمات مذهبی از لحاظ انسانی و قوانین بین المللی و اسلامی ممنوع است و عاملین چنین حرکتی از نگاه همه مردم محکوم هستند.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری اقدام ارتش نیجریه در قتل عام مسلمان قابل پیش بینی دانست و گفت: نفوذ دنیای استکبار در نیجریه و برنامه آنها برای تفرقه افکنی در بین مسلمان از سالها قبل و با هدف جلوگیری از توسعه جوامع اسلامی گسترش یافته است.
مولوی سلامی وحدت مسلمانان را ضامن پیشرفت کشورهای اسلامی دانست و افزود: دشمنان با هر بهانه ای به دنبال اختلاف افکنی است و بر این هدف خود پافشاری می کنند، لازم است امت اسلامی با بصیرت نقشه های دشمنان را نقش بر آب کنند.
وی در پایان و با بیان اینکه ارتش نیجریه به دنبال قتل عام و کشتار مسلمان این کشور است، گفت: فاصله گرفتن شیعه و سنی زمینه ساز نفوذ دشمن است و می طلبد مسلمان با استحکام خود مانع تحقق خواسته ای نا بجای دشمنان شوند.


انتهای پیام/
کد مطلب: 3109