پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ ۱۰:۵۷
۰

"بزمان" نگین اكوسیستمی سیستان و بلوچستان

عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: تنوع بالای گونه های جانوری و گیاهی، منطقه بزمان را به نگین اكوسیستمی سیستان و بلوچستان تبدیل كرده است.
"بزمان" نگین اكوسیستمی سیستان و بلوچستان
"بزمان" نگین اكوسیستمی سیستان و بلوچستان
به گزارش پایگاه خبری پهره؛ دكتر غلامرضا نوری افزود: منطقه بزمان با مساحت 300 هزار هكتار در محدوده جغرافیایی جنوبی استان سیستان و بلوچستان و شمال غرب ایرانشهر، شرق حوزه جازموریان گسترده شده است.
عضو هیات علمی دانشگاه در ادامه گفت: ایران به عنوان یكی از كشورهای برتر در زمینه برخورداری از پتانسیل ها و جاذبه های گردشگری متنوع در سطح بین المللی به حساب می آید.
نوری تصریح كرد: پوشش گیاهی منطقه بزمان جز فلور بلوچی یا همان خلیجی و عمانی است از نظر اقلیمی در گروه مناطق بیابانی و خشك قرار دارد.
به گفته وی همچنین جاذبه های اكوتورستمی منطقه نیز از تنوع بالای برخوردار است و این منطقه به دلیل دارا بودن حدود 35 درصد گونه های جانوری ایران بخصوص گونه منحصر به فردی همچون خرس سیاه و خرندگان كمیاب فرصت بوم گردی مناسبی را فراهم آورده است.
وی بیان كرد: علاوه بر فون و فلور از جاذبه های بوم گردی می توان به دیگر نقاط بزمان همچون كوه آتشفشان بزمان،‌ غار كرمانچی و چشمه آب گرم بزمان اشاره كرد.
نوری اظهار كرد: به همن منظور با استفاده مطلوب از شاخصهای منطقه، بزمان را می توان یكی از پویاترین فعالیت ها در ایجاد تحول اقتصادی و اجتماعی جنوب شرق ایران تبدیل كرد.
عضو هیات علمی دانشگاه در پایان گفت: منطقه بزمان با دارا بودن پتانسیل های بالای جاذبه ها اكوتوریسمی كه حدود 40 سال قبل تاكنون تحت مدیریت سازمان محیط زیست قرار گرفته است می تواند در صورت مدیریت صحیح، خود منشاء بسیاری از تحولات اقتصادی و پایداری در منطقه باشد.

خبرگزاری ایسنا
انتهاي پیام
کد مطلب: 3115
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *