شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ ۱۴:۵۱
۰
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا خبر داد؛

کشف چندین محموله مواد مخدر با تبادل اطلاعات ایران و افغانستان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: در ابتدای سال جاری چندین محموله مواد مخدر بر اثر تبادل به موقع اطلاعات عملیاتی، کشف و با شبکه های فعال برخورد شد.
کشف چندین محموله مواد مخدر با تبادل اطلاعات ایران و افغانستان
کشف چندین محموله مواد مخدر با تبادل اطلاعات ایران و افغانستان
به گزارش پهره، سردار  مسعود زاهدیان  در مراسم اختتامیه دوره آموزشی کارکنان پلیس مواد مخدر کشور افغانستان که با حضور سفرای کشور افغانستان و ایتالیا در دانشگاه امین برگزار شد، افزود: نقاطی که گروه های افراطی در افغانستان، فعالیت شدیدتری داشتند، کشت و تولید مواد مخدر افزایش دارد لذا مقامات و پلیس این کشور از این وضعیت راضی نیستند.
وی ادامه داد: ناکارآمدی نیروهای بیگانه در افغانستان موجب افزایش نقاط بحرانی در این کشور شده است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا تاکید کرد: درصدد هستیم همکاری های خود را در سطوح مدیران و افسران ارشد به ویژه برای استان های مرزی و کانون اصلی کشت مواد مخدر در کشور افغانستان به صورت کاربردی ادامه دهیم.
سردار زاهدیان ادامه داد: پلیس مبارزه با مواد مخدر با همکاری مرکز آموزش بین المللی دانشگاه علوم انتظامی امین تلاش خواهد کرد تا نسبت به برگزاری دوره های آموزشی با موضوعات به کارگیری فناوری های ماهواره ای مانند  SG، GPS، GIS مدیریت پروژه های فنی، آنالیز آزمایشگاهی و نقش همکاری های بین المللی در کشف محموله های مواد مخدر برای استان های مرزی و مرکز حاکمیت دولت افغانستان را به مرحله اجرا درآورد.
این مقام ارشد انتظامی از کشور ایتالیا به عنوان کشوری پیشرو در مبارزه با مواد مخدر و همتای مشترک استراتژیک جمهوری اسلامی ایران نام برد و گفت: در این زمینه تلاش شده که همکاری های منطقه ای و بین المللی با پلیس جمهوری اسلامی ایران افزایش یابد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا خاطرنشان کرد : معتقدیم با توجه به منشاء خارجی مشکل مواد مخدر در منطقه، کشورها به تنهایی قادر به کنترل و ریشه کنی آن نیستند؛ عزم جدی ملی، منطقه ای و بین المللی در صحنه عملیاتی می تواند از افزایش عواقب ناشی از کشت و تولید مواد مخدر و همچنین برون رفت از چالش های پیش رو کار گشا باشد.
سردار زاهدیان در خاتمه تصریح کرد : همکاری و تبادل اطلاعات دو جانبه بین پلیس کشور افغانستان و جمهوری اسلامی ایران موجب شد در ابتدای سال جاری چندین محموله مواد مخدر بر اثر تبادل به موقع اطلاعات عملیاتی، کشف و با شبکه های فعال برخورد شود.
منبع/مهر
انتهای پیام/8355
کد مطلب: 3134