چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵ ۱۴:۳۳
۰
دغدغه های دانشجویان تشکلهای انقلابی در دیدار با فرمانده قرارگاه قدس؛

تلاش فتنه گران برای نفوذ در دانشگاه و حذف بسیج دانشجویی/دولت به دانشگاه‌ها به عنوان سبد رأی می‌نگرد

جمعی از دانشجویان فعال تشکل‌های انقلابی دانشگاه‌های استان سیستان و بلوچستان در دیدار با فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه به بیان دغدغه‌های خود پرداختند.
تلاش فتنه گران برای نفوذ در دانشگاه و حذف بسیج دانشجویی/دولت به دانشگاه‌ها به عنوان سبد رأی می‌نگرد
تلاش فتنه گران برای نفوذ در دانشگاه و حذف بسیج دانشجویی/دولت به دانشگاه‌ها به عنوان سبد رأی می‌نگرد
به گزارش پایگاه خبری پهره؛ جمعی از دانشجویان فعال تشکل‌های انقلابی دانشگاه‌های استان سیستان و بلوچستان، همزمان با سالروز تشکیل بسیج دانشجو و طلبه با فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه پاسداران و جمعی از روسای دانشگاه‌های استان در سالن همایش‌های تربیت معلم "رسالت" زاهدان دیدار داشتند و در این مراسم نمایندگان تشکل‌های دانشجویی به بیان دغدغه‌های خود پرداختند.
محمد نظری، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه سیستان و بلوچستان در این نشست ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز تشکیل بسیج دانشجو و طلبه، اظهار داشت: یکی از دلایل اصلی تشکیل بسیج دانشجویی توسط امام خمینی(ره) اهمیت فضای دانشگاه است، چرا که امام دانشگاه را مبدا تحولات می‌دانستند.
نظری افزود: 
علت هجمه به بسیج دانشجویی این است که دشمنان به دنبال اعمال تفکرات غلط خود در دانشگاه هستند تا دانشگاه را از مسیر اصلی خود که حرکت در چرخه تولید علم است، خارج کنند.   امام خمینی(ره) بسیج دانشجو و طلبه را بعد از انقلاب فرهنگی با هدف جلوگیری از نفوذ جریان‌های ضدانقلاب در دانشگاه راه‌اندازی کردند.
وی با اشاره به نقش پررنگ دانشجویان بسیجی در دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: دانشجوی بسیجی باید بتواند در تمامی عرصه ها از جمله عرصه علمی، اقتصادی و فرهنگی از ارزش‌های انقلاب دفاع کند.
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بسیج و به ویژه بسیج دانشجویی همواره مورد هجمه بوده، افزود: علت هجمه به بسیج دانشجویی این است که دشمنان به دنبال اعمال تفکرات غلط خود در دانشگاه هستند تا دانشگاه را از مسیر اصلی خود که حرکت در چرخه تولید علم است، خارج کنند.

 جریاناتی به دنبال نفوذ فتنه‌گران در دانشگاه‌های استان هستند
نظری با بیان اینکه جریاناتی در استان سیستان و بلوچستان به دنبال نفوذ و سیاسی‌کاری در محیط دانشگاه هستند، تصریح کرد: گروهی منتسب به جریان فتنه در تلاش هستند تا از بیرون دانشگاه با فشار بر روسای دانشگاه‌های محوری استان افرادی فتنه‌گر را در مسئولیت‌های مختلف به ویژه مسئولیت‌های مدیریتی دانشگاه‌ها رسوخ دهند.
وی 
گروهی منتسب به جریان فتنه در تلاش هستند تا از بیرون دانشگاه با فشار بر روسای دانشگاه‌های محوری استان افرادی فتنه‌گر را در مسئولیت‌های مختلف به ویژه مسئولیت‌های مدیریتی دانشگاه‌ها رسوخ دهند.   ادامه داد: نمونه آن دانشگاه سیستان و بلوچستان است که متاسفانه فشارهایی از بیرون به رئیس دانشگاه وارد می‌شود تا افراد فتنه‌گر را در بالاترین سطح دانشگاه نفوذ دهند.
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه سیستان و بلوچستان با اشاره به محرومیت استان در زمینه‌های مختلف، گفت: از تیم استانداری  و مسئولان سپاه درخواست داریم محرومیت‌زدایی و مسائل معیشتی را در جوانترین استان کشور در اولویت اقدامات خود قرار دهند.

 دولت به دانشگاه‌ها به عنوان سبد رأی می‌نگرد
دانیال اسداللهی، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج و سالروز تشکیل بسیج دانشجو و طلبه، اظهار داشت: امروز بزرگترین افتخار من مانند تمام دانشجویان انقلابی این است که یش از عضویت در هر مجموعه و تشکلی، بسیجی هستم.
وی ضمن انتقاد از عملکرد دولت در عرصه برخورد با دانشگاه‌ها، گفت: متاسفانه امروز دولت، به ویژه در سیستان و بلوچستان به دانشگاه به عنوان سبد رای می‌نگرد و کارکرد اصلی دانشگاه که حرکت در مسیر تولید علم است، برای دولت اهمیت چندانی ندارد.
اسداللهی با تاکید بر اینکه جریانات لیبرالی در دولت به دنبال تامین 
متاسفانه امروز دولت، به ویژه در سیستان و بلوچستان به دانشگاه به عنوان سبد رای می‌نگرد و کارکرد اصلی دانشگاه که حرکت در مسیر تولید علم است، برای دولت اهمیت چندانی ندارد.   منافع حزبی در دانشگاه‌ها هستند، تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد در استانداری سیستان و بلوچستان با سیاستی که در قبال دانشگاه‌های استان اتخاذ کرده‌اند، به دنبال تامین برخی منافع حزبی خود در دانشگاه هستند.
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: افرادی در استان تلاش دارند در محیط دانشگاه با تحریک قومیت‌ها امنیت دانشگاه را به خطر انداخته و از آب گل آلود ماهی بگیرند و بهره‌برداری سیاسی کنند.
وی ادامه داد: در یک سال اخیر فشار بی‌سابقه‌ای از فضای بیرونی به دانشگاه‌های استان به ویژه دانشگاه سیستان و بلوچستان وارد شده که امنیت دانشگاه  را به خطر انداخته است.
اسداللهی با بیان اینکه عده‌ای برنامه دارند با راه‌اندازی تشکل‌های سیاسی جهت‌دار، مقاصد حزبی و جناحی خود را در دانشگاه‌های استان تامین کنند، تاکید کرد: تا زمانی که بسیج و تفکر بسیجی در دانشگاه‌ها وجود دارد، بدون شک هیچکس به اهداف و مقاصد سیاسی خود در دانشگاه‌ها دست نمی‌یابد.

نقش بسیج دانشجویی روز به روز پررنگ‌تر می‌شود
هادی لشکری، نماینده مجمع ادوار بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان در این نشست
افرادی در استان تلاش دارند در محیط دانشگاه با تحریک قومیت‌ها امنیت دانشگاه را به خطر انداخته و از آب گل آلود ماهی بگیرند و بهره‌برداری سیاسی کنند.   اظهار داشت: امروز خدماتی که بسیج در بزنگاه‌ها و عرصه‌های حساس کشور در راستای دفاع از انقلاب و نظام داشته، بر کسی پوشیده نیست.
وی با اشاره به نقش پررنگ بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها، تصریح کرد: بسیج دانشجویی از آن جهت در دارای اهمیت است که در دانشگاه به عنوان محلی فعالیت می‌کند که محل حضور افکار مختلف است و در چنین شرایطی مقابل انحرافات ایستاده و هزینه‌های زیادی در این مسیر متقبل شده است.
لشکری با بیان اینکه در طول 28 سالی که از تشکیل بسیج گذشته افراد زیادی در بدنه دولت‌ها به دنبال حذف بسیج دانشجویی و کمرنگ کردن آن بوده‌اند، تاکید کرد: چنین افرادی هرگز موفق نشده‌اند و برخلاف میل مخالفان انقلاب نقش بسیج دانشجویی روز به روز پررنگ‌تر و برجسته‌تر شده است.
وی بیان کرد: دانشجویان اگر بخواهند رشد کنند، یکی از بسترهای اساسی آن فعالیت در تشکل‌های انقلابی به ویژه بسیج دانشجویی است.
مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه زابل اظهار داشت: تربیت نیروی طراز انقلاب و نقش آفرینی در چالش‌های نظام دو وظیفه اصلی بسیج دانشجویی است که امروز نتایج آن حضور پررنگ و تاثیرگذار 
تا زمانی که بسیج و تفکر بسیجی در دانشگاه‌ها وجود دارد، بدون شک هیچکس به اهداف و مقاصد سیاسی خود در دانشگاه‌ها دست نمی‌یابد.   دانشجویان بسیجی در ارگان‌های مختلف کشور است.
وی خاطرنشان کرد: مسئولان دانشگاه‌ها باید توجه بیشتری به تشکل‌های دانشجویی داشته باشند و اهمیت بیشتری برای فعالان دانشجویی قائل شوند.

 تشکل‌های انقلابی اجازه نمی‌دهند فتنه‌گران به دانشگاه نفوذ کنند
رضا میرشکار، نماینده بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان در شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور، نیز در این نشست اظهار داشت: دانشگاه ضریب تاثیر بسیار بالایی در سطح جامعه دارد و به همین سبب نفوذ افراد ناسالم و منحرف در دانشگاه‌ها بسیار حساس و خطرناک است.
وی افزود: جلوگیری از نفوذ و فعالیت فتنه‌گران و افراد منحرف در دانشگاه‌ها از وظایف اصلی تشکل‌های انقلابی است و بسیج دانشجویی با چشمانی باز مسئولان دانشگاه‌ها را رصد می‌کند تا اجازه خطا و لغزش را به آنها ندهد.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه زابل با تاکید بر نیاز نگاه ویژه مسئولان دانشگاه‌های استان به گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی، بیان کرد: اردوهای جهادی در سیستان و بلوچستان بسیار پررنگ و موثر است و امروز فضای جبهه و جنگ در اردوهای جهادی دانشگاه‌ها جاری است./تسنیم
انتهای پیام/
کد مطلب: 3194
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *