چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴ ۲۲:۱۳
۰

پلنگ وحشی ، پیرمرد چوپان را مجروح و ۱۶ راس گوسفند را تلف کرد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر گفت: یک قلاده پلنگ وحشی با حمله به چوپان 63 ساله ایرانشهری ، وی را از چند ناحیه مجروح و 16 رأس از گوسفندان وی را تلف کرد.
پلنگ وحشی ، پیرمرد چوپان را مجروح و 16 راس گوسفند را تلف کرد
پلنگ وحشی ، پیرمرد چوپان را مجروح و 16 راس گوسفند را تلف کرد
به گزارش پهره، روز گذشته  پیرمرد چوپان با هدف پیدا کردن چند راس از گوسفندان گله؛ به ارتفاعات شهرستان ایرانشهر می رود که ناگهان یک قلاده پلنگ وحشی با حمله از پشت سر؛ وی را از پا در می آورد. پیرمرد چوپان بر اثر خونریزی زیاد از هوش می رود که توسط چوپان دیگری به بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) ایرانشهر منتقل می شود.
محمد انور هاشم زهی رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر در این خصوص گفت: پلنگ مورد نظر از گونه های بومی استان سیستان و بلوچستان می باشد که در گویش محلی به «پشنز» معروف است که معمولا زیستگاه این حیوان در ارتفاعات بخش های بزمان ، لاشار، نیکشهر، دامن و ایرانشهر می باشد.
وی گفت: پلنگ با قرار گرفتن در شرایطی که احساس خطر کند به سختی محل را ترک می کند از این رو مردم منطقه در مواجه با این حیوان هرگز سعی نکنند به او حمله کنند بلکه او را باید آزاد گذاشت تا خودش از محل دور شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر تصریح کرد : تمامی هزینه های درمان این چوپان و خسارت وارد آمده بر دام های وی توسط این اداره پرداخت می شود.
انتهای پیام/3339
کد مطلب: 324
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *