شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ۰۹:۰۰
۰
گزارشی از رزمایش ولایت 94 نیروی دریایی ارتش در دریای عمان؛

از شکار اهداف زیر سطحی با اژدرهای ایرانی تا پاکسازی مین های دریایی با بالگردهای RH

دریادلان نیروی دریایی راهبردی ارتش اهداف زیر سطحی دشمن فرضی را با اژدرهای بهینه سازی شده مورد اصابت قرار دادند.
از شکار اهداف زیر سطحی با اژدرهای ایرانی تا پاکسازی مین های دریایی با بالگردهای RH
از شکار اهداف زیر سطحی با اژدرهای ایرانی تا پاکسازی مین های دریایی با بالگردهای RH
به گزارش پهره به نقل از چهاربهاران، تعدادی از اژدرهای بهینه شده نیروی دریایی به منظور انهدام اهداف زیر سطحی توسط بالگردهای اس اچ 3دی با موفقیت پرتاپ شده و اهداف متحرک زیرسطحی را منهدم ساختند.

برای نخستین بار در این رزمایش و در قالب تمرینات تاکتیکی توسط یگان های عملیاتی به کار گرفته شده است.

امیر دریادار دوم سید محمود موسوی افزود: در این مرحله از رزمایش با فرض اینکه دشمن در راستای آسیب رساندن به خطوط مواصلاتی و منطقه عبور و مرور کشتی ها اقدام به مین ریزی دریایی کرده، نیروی دریایی ارتش به منظور عبور بی خطر کشتی های تجاری و نفتکش خودی و بازنگه داشتن این خطوط با بهره گیری از بالگرد های RH  اقدام به مین روبی در محدوده تنگه هرمز کرد.

 
عملیات تاخت آبخاکی تکاوران و تفنگداران نیروی دریایی در سواحل مکران

 پس از نفوذ دشمن به آبهای سرزمینی و نزدیکی به ساحل، تیپ های تفنگدار و تکاوران نیروی دریایی راهبردی ارتش ج.ا.ا مانع از پیشروی آنان به سمت سواحل شدند.

در این مرحله از رزمایش تیپ های تفنگدار و تکاوران نیروی دریایی ارتش با استفاده از تجهیزات و سلاح های خود اعم از قایق های تندرو، شناورهای هجومی و ناوچه های راکت انداز با حملات غافلگیرانه علیه واحدهای سطحی نیروی دشمن اقدام کردند.

همچنین در این مرحله، تکاوران نیروی دریایی علی رغم وجود عوارض و موانع متنوع طبیعی با تسلط بر راهبردهای رزمی و رصد اطلاعاتی و عملیاتی یگان های نفوذ کننده مانع هرگونه فعالیت عملیاتی و تجسس اطلاعاتی دشمن شده و با پشتیبانی یگان های پدافند ساحلی که نسبت به اجرای آتش سبک و سنگین توپخانه ای بر روی اهداف از پیش تعیین شده اقدام کردند؛ در مدت زمان بسیار اندک توانستند پیشروی یگان های مهاجم را مهار و نفرات و ستون های تجمعی دشمن را منهدم نمایند.

اجرای عملیات های رزمی از جمله سقوط آزاد، ریزش چترباز، تبادل عمودی و هلی برن یگان های تکاور نیز از جمله اقدامات تاکتیکی دومین روز رزمایش دریایی ولایت ۹۴ بود که با موفقیت انجام شد.

 
امداد رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق حساس

همچنین نیروی دریایی راهبردی ارتش با بهره گیری از انواع پهپادهای گشت و شناسایی دوربرد توانست نسبت به شناسایی کامل یگان های شناور دشمن در دریا و تصویربرداری از آنها اقدام کند.

دریادار موسوی با بیان اینکه تیم های پشتیبانی و امدادی نیروی دریایی ارتش به دنبال حملات هوایی و موشکی دشمن به مناطق حساس مشغول امدادرسانی به مردم هستند افزود: در راستای به حداقل رساندن آسیب های ناشی از حملات شیمیایی، موشکی و هوایی دشمن اقدامات پدافندی مناسبی با حضور فعال تیم های مهندسی و یگان های جنگ نوین در حال انجام است.

سخنگوی رزمایش در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به تخریب برخی از اماکن مسکونی و آسیب رسیدن به مردم عادی تیم های آمادی و پشتیبانی نیروی دریایی ارتش با حضور فعال در منطقه نسبت به ارائه نیازهای اولیه و ضروری به مردم و نیز تیم های سیار بهداشت، درمان و پزشکی در خصوص تأمین نیازهای پزشکی و کمک های اولیه مردم اقدام به مردم یاری کرده و با بهره گیری از سامانه های تله مدیسن و برقراری ارتباط با مراکز درمانی و پیش بینی بیمارستان های سیار به مداوای مجروحین پرداختند.

 
حضور پیشکسوت، اساتید و ایثارگران دفاع مقدس نداجا در رزمایش

گفتنی است، در کنار نیروهای جوان که عملیات های رزمی را با چابکی و چالاکی انجام می دادند حضور اساتید و فرماندهان پیشکسوت نیروی دریایی راهبردی که از یادگاران دوران دفاع مقدس هستند از نکات قابل توجه این مرحله از رزمایش بود که ضمن هدایت، ارائه مشاوره و راهنمایی های تاکتیکی لازم به نیروهای جوان، در ترسیم فضای منطقه رزمایش به فضایی شبیه به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس و تأکید بر نقاط ضعف و قدرت راهبردهای رزمی در سواحل دریایی نقش حایز اهمیتی ایفا کردند.

به گزارش چهاربهاران، رزمایش ولایت 94 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با هدف کنترل کامل کشتیرانی در منطقه برگزاری این رزمایش بزرگ دریایی به منظور تامین امنیت دریانوردی و مقابله با تهدیدهای زیست محیطی، تروریستی و پدیده شوم دزدان دریایی، همچنین امنیت خطوط مواصلاتی و مقابله با شرارت ها و ناامنی های دریایی در آب های دوردست از دیگر اهداف اصلی اجرای این رزمایش است.

انتهای پیام
کد مطلب: 327
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *