يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ ۲۰:۱۵
۰
شکست دولت در معمای زنانه؛

12 بیمارستان صحرایی از فردا در جنوب شرق کشور راه اندازی می شود

مقاومت 85 روزه دولت برای تعیین رییس جدید شورای فرهنگی - اجتماعی زنان بالاخره بعدازظهر دیروز پایان یافت تا پس از برگزاری دو انتخابات نافرجام، بالاخره سومین انتخابات برای تعیین رییس جدید شورای فرهنگی- اجتماعی زنان که زیرنظر شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت می‌کند، به فرجام برسد.
12 بیمارستان صحرایی از فردا در جنوب شرق کشور راه اندازی می شود
12 بیمارستان صحرایی از فردا در جنوب شرق کشور راه اندازی می شود
به گزارش پهره به نقل از زنان خبر؛ رأی حاضران شورا اما دوباره همان رأی اولین انتخابات بود تا این بار به صورت رسمی‌تر و در حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به نمایندگی از رییس جمهور و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی، این انتخابات با پیروزی طیف منتقد دولت تمام شود.
در انتخابات دیروز این شورا که با حضور اعضای شورا برگزار شد، خانم‌ها «زهرا آیت‌اللهی» و «زهرا راستی» هردو 16 رأی کسب کردند و در مقابل، خانم‌ها «پروین داداندیش» و «زهرا پیشگاهی فرد» نیز موفق به کسب 8 رأی از حاضران در شورا شدند تا بدین ترتیب، خانم‌ها آیت اللهی و راستی به عنوان منتخبان این انتخابات به دبیرخانه شورا معرفی شوند.
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز، طبق آیین‌نامه داخلی، از میان این دو نفر، یکی را به عنوان رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان انتخاب خواهد کرد.
یکی از اعضای شورای فرهنگی اجتماعی زنان با بیان این که جلسه دیروز شورا در فضایی آرام و به دور از تنش و حاشیه برگزار شد، می‌گوید:«شخص آقای دکتر مخبر دزفولی به عنوان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و نماینده رییس‌جمهور نیز در این جلسه حاضر بود و بر روند برگزاری انتخابات نظارت کامل داشت. انتخابات با معرفی کاندیداها در فضایی بسیار آرام و با حضور اعضای تأییدشده شورا برگزار شد و در نهایت، نتیجه انتخابات نیز مشخص شد تا منتظر تأیید انتخابات و حکم رییس جمهور برای رییس جدید شورای زنان باشیم.»
وی با اظهار بی اطلاعی از چرایی کاندیدا نشدن خانم«اشرف بروجردی» که به عنوان کاندیدای طیف حامی دولت به شورا معرفی شده بود و در انتخابات شهریور ماه امسال شورا، موفق به کسب تنها 2 رأی شده بود نیز گفت:« اطلاعی ندارم که چرا خانم بروجردی در این انتخابات نامزد نشدند. شاید بهتر باشد این پرسش را از خودشان و طیف حامیان دولت بپرسید؛ اما آن چه که مسلم است، این است که کاندیداهای هر دو طیف، به صورت کامل مورد حمایت اعضای هر دو طیف قرار گرفتند و نتیجه انتخابات یعنی رأی برابر نفرات اول و دوم و نیز نفرات سوم و چهارم انتخابات، نشان‌دهنده این موضوع و یکدست بودن آراست و مثلاً هیچ شرکت کننده‌ای رأی خود را به صورت ترکیبی به صندوق نینداخته است.»
زهرا آیت‌اللهی، رییس گروه مطالعات زنان و خانواده پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی است و زهرا راستی، نماینده حوزه‌های علمیه قم در شورای فرهنگی زنان است. پروین داداندیش نیز معاون امور زنان ستاد انتخاباتی دکترحسن روحانی و مشاور امور بانوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و زهرا پیشگاهی فرد هم استاد دانشگاه است و سابقه نمایندگی دوره پنجم مجلس شورای اسلامی را نیز در کارنامه خود دارد.
ماجرای دنباله دار انتخابات ریاست شورای فرهنگی اجتماعی زنان، از 27 شهریور ماه امسال شروع شد. انتخاباتی پرحرف و حدیث که با پایان یافتن دوره 6 ساله ریاست خانم دکتر «کبری خزعلی» و کنار رفتن او برگزار شد و طی آن «زهرا آیت اللهی» با کسب 13 رأی از مجموع ۱۴ رأی اعضا ، به عنوان رییس جدید شورا انتخاب شد. «زهرا راستی» دیگر نامزد ریاست شورا نیز از مجموع ۱۴ رأی موفق به کسب ۱۲ رأی شد.
همچنین خانم «اشرف بروجردی» که یک هفته پیش از برگزاری انتخابات، از سوی رییس جمهور به عنوان عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان معرفی شده بود، تنها ۲ رأی کسب کرد.
با پایان این رأی گیری، خرده گیری به روند برگزاری انتخابات توسط معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور آغاز شد. خانم «شهیندخت مولاوردی» از غیرقابل قبول دانستن نتیجه این انتخابات سخن گفت و تعیین تکلیف این انتخابات و ریاست شورا را موکول به جلسه چهاردهم مهرماه شورای عالی انقلاب فرهنگی کرد.
«مولاوردی» سیزدهم مهرماه به رسانه‌ها گفته بود :« طبق قراری که در جلسه داشتیم تعیین شد تا این موضوع رسانه‌ای نشود و صورت جلسه به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شود چراکه تصمیم گیرنده نهایی این شوراست. امروز این موضوع در دستور شورای عالی انقلاب فرهنگی است و با تصویب و تأیید نهایی این شورا فردی که انتخاب می‌شود به عنوان رییس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان آغاز به کار خواهد کرد.»
کش و قوس طیف نزدیک به دولت برای برگزاری مجدد انتخابات، البته به رسانه‌ها هم کشیده شد و از سوی دیگر، روند برگزاری جلسه‌های این شورا با چالشی به نام تأیید اعضای جدید شورا و رسیدن استعلام‌ها مواجه شد.
از سوی دیگر، کمیته سه نفره‌ای از سوی دولت تعیین شد تا روند این انتخابات را بررسی کرده و درباره آن تصمیم‌گیری کند. نتایج بررسی‌های کمیته سه نفره، به گفته یکی از اعضای شورا در 5-4 بند خلاصه شد:« در یکی از جلسات شورا، نماینده آقای دکتر مخبر، یعنی آقای دکترغفوری فرد مجموعه نظراتی را که سه ناظر بررسی کردند خواند.
نظرات کمیته، شامل 5-4 بند بود. آن طور که از این بندها برمی آمد، می‌شد نتیجه گرفت که جلسه انتخاب رییس در 27 شهریورماه قانونی بوده است. انتخابات دقیق برگزار شده بود. نکته دیگر که در این گزارش به آن اشاره شده بود، این بود که معترضان چون ضوابط آیین‌نامه را درست نمی‌دانستند، اعتراض کرده بودند. بنابراین انتخابات کاملاً درست است؛ اما مناسب است به خاطر فضایی که به وجود آمده، اگر اعضا دوباره موافق‌اند، مجدداً رأی‌گیری انجام شود.»
اما در نهایت، ماراتن انتخاب رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان، بیستم آذرماه به پایان رسید و در این انتخابات که با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، پرونده انتخابات فعلاً با انتخاب و معرفی آیت اللهی و راستی بسته شد تا با تأیید شورا و حکم رییس جمهور و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی، رییس جدید بر صندلی ریاست شورا بنشیند.
انتهای پیام/
کد مطلب: 3355
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *