پروژه انتقال گاز ایرانشهر - زاهدان تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود

23 آذر 1395 ساعت 7:49

رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: پروژه خط لوله گاز ایرانشهر به زاهدان تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود.


به گزارش پایگاه خبری پهره؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه 22 آذر ماه 955) پس از بازدید از پروژه خط راه‌آهن زاهدان - چابهار و خط لوله انتقال گاز ایرانشهر به زاهدان، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پروژه راه‌آهن چابهار به زاهدان و همچنین از طرف شمال کشور به مشهد یکی از پروژه‌های استراتژی کشور است که سالهاست کلید خورده است.
وی افزود: این پروژه هم برای حمل‌ونقل داخل کشور حائز اهمیت است و هم برای ترانزیت کالا به کشورهای همسایه مورد توجه است لذا باید اهتمام جدی روی این پروژه داشت.
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد:‌ خوشبختانه در عرض 2-3 سال اخیر حرکت خوبی برای این پروژه آغاز شده است و تامین منابع مالی مناسبی برای آن صورت گرفته است. 
لاریجانی اضافه کرد: در حال تلاش هستیم که هم از منابع داخلی دیگر و یا فاینانس استفاده کنیم اما نباید اجازه داد این پروژه دیگر متوقف شود. پروژه راه‌آهن زاهدان چابهار که از سوی قرارگاه سازندگی در حال انجام است تا پایان سال 96 تکمیل خواهد شد. 
وی در ادامه عنوان کرد:‌ با انجام پروژه راه‌آهن چابهار زاهدان تحول مهمی در منطقه صورت می‌گیرد. همچنین برای مردم استان سیستان و بلوچستان بسیار سودمند خواهد بود البته برای کل ایران مناسب است چرا که یک پروژه ملی محسوب می‌شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگری از سخنان خود گفت:‌ در مورد پروژه انتقال گاز ایرانشهر به زاهدان باید گفت پیشرفت خوبی داشته است طبق گزارشات ارائه شده از سوی مسئولان کارهای نهایی این پروژه در حال انجام است .
وی در خاتمه گفت:‌ دسترسی به گاز از آرزوهای مردم این منطقه بود  و از آنجا که مسافت این استان زیاد بود که انتقال گاز از ایرانشهر به زاهدان به سختی انجام گرفت. سایر کار نیز باید با سرعت دنبال و این پروژه تکمیل شود. همچنین این پروژه باید از زاهدان به زابل و از ایرانشهر به چابهار انتقال پیدا کند. بنده در تهران و مجلس شورای اسلامی موضوع فاینانس پروژه راه‌آهن را پیگیری خواهم کرد. همچنین در مورد پروژه گاز پیگیری می‌کنیم و نمایندگان استان نیز در زمینه کاهش نرخ برق این استان به دلیل نبود گاز و مصرف بسیار برق اظهاراتی را مطرح کردند اما این پروژه پروژه گازرسانی در حال حاضر بهتر است با سرعت بیشتری انجام گیرد چرا که مشکل 10 مردم را حل می‌کند. تا پایان سال جاری پروژه گازرسانی زاهدان انجام می‌شود و پس از آن با سرعت بیشتری تمام شهر گازرسانی می‌شود. /فارس
انتهای پیام/


کد مطلب: 3371

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/3371/پروژه-انتقال-گاز-ایرانشهر-زاهدان-پایان-سال-جاری-تکمیل-می-شود

پهره
  https://www.pahreh.ir