سه شنبه ۷ دی ۱۳۹۵ ۰۷:۱۵
۰
به همت قرارگاه قدس جنوب شرق انجام می شود:

بهره برداری و بازسازی از 31 مدرسه در مناطق محروم سیستان و بلوچستان/ افتتاح ۲ مدرسه در روستای معلم فداکار خاشی

معاون اقتصادی و مردم یاری قرارگاه منطقه ای قدس جنوب شرق گفت: فردا و با حضور وزیر آموزش و پرورش و دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه دوباب مدرسه در روستاهای نوک جوو نادرآباد خاش افتتاح و به بهره برداری می رسد.
بهره برداری و بازسازی از 31 مدرسه در مناطق محروم سیستان و بلوچستان/ افتتاح ۲ مدرسه در روستای معلم فداکار خاشی
بهره برداری و بازسازی از 31 مدرسه در مناطق محروم سیستان و بلوچستان/ افتتاح ۲ مدرسه در روستای معلم فداکار خاشی
به گزارش پایگاه خبری پهره؛ سرهنگ پاسدار شهرام اسکندری در گفت وگو با عصر هامون در این  خصوص اظهار داشت: پیرو سیاست های کلی سپاه و در ادامه سلسله مراتب نیروی زمینی و فرماندهی قرارگاه منطقه ای قدس سپاه در جنوب شرق کشور، انجام اقدامات محرومیت زدایی و مردم یاری در این خطه از کشور، به عنوان یکی از اولویت های کاری در دستور کار این نهاد قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه افزایش فضاهای آموزشی در اولویت کار سپاه در بخش محرومیت زدایی است، اظهار کرد: علاوه بر پروژه های زیادی که در استان در حوزه های مختلف عمرانی، روستایی، اشتغالزایی و کمک های اجتماعی سپاه در این منطقه، این نهاد اقدام به احداث مدارس به منظور توسعه شاخص های آموزشی در سطح سیستان و بلوچستان با هدف زدودن جهل و خنثی سازی برنامه ترویج افکار تکفیری، سلفی و دیگر برنامه های تنش آفرین که توسط کشورهای معاند در این حوزه دنبال می شود، کرده است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه در منطقه روتک شهرستان خاش معلم فداکار "حمیدرضا کنگوزهی" جان خود را برای نجات جان دانش آموزان فدا کرد، گفت: در پی این اقدام ارزشمند و به پاس فداکاری و تثبیت فرهنگ فداکاری و ترویج آموزش، 2 باب مدرسه در ادامه سیاست های محرومیت زدایی و احداث مدارس سپاه در این منطقه احداث و بازسازی شده این که این دوباب شامل مدرسه روستای نوک جو که محل جان باختن معلم فداکار کنگوزهی بود و مدرسه نادر آباد در فاصله 800 متری از این روستا در نادرآباد احداث و بازسازی شده است.
وی ادامه داد: ظرف مدت 2 ماه مدرسه روستای نادر آباد با زیربنای 75 متر مربع احداث و مدرسه نوک جو با زیر بنای 70 متر مربع مورد بازسازی کامل و ایمن سازی قرار گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: در این راستا طی سال 94 و 6 ماه اول امسال، 26 مدرسه خشت و گلی در نقاط مختلف استان بازسازی کامل شده که از این تعداد 9 مدرسه در روستاهای اطراف حوزه شهرستان زاهدان، 8 مدرسه در روستاها و مناطق دور افتاده حوزه سیستان، 4 مدرسه در روستاهای ایرانشهر، یک مدرسه در سراوان و 4 مدرسه در حوزه چابهار بوده اند و هزینه بازسازی 100 درصدی این مدارس بین 15 تا 35 میلیون تومان بوده که از محل اعتبارات داخلی سپاه تامین شده است.
سرهنگ اسکندری بیان کرد: در این مدت5 مدرسه نیز توسط سپاه در استان احداث شده این 5مدرسه شامل 2 مدرسه در روستای روتک و اله آباد شورو در حوزه زاهدان، یک مدرسه در حوزه قصرقند و 2 مدرسه در حوزه سرباز در نقاط صفر مرزی احداث شده و 2 تا 6 کلاسه می باشند.
وی تاکید کرد: امسال برنامه سپاه در زمینه احداث و بازسازی مدارس در سیستان و بلوچستان بسیار پرحجم تر می باشد.
معاون اقتصادی و مردم یاری قرارگاه منطقه ای قدس سپاه در جنوب شرق کشور گفت: ما اعتقاد داریم دانش آموزان، نوجوانان و جوانان سرمایه های آینده انقلاب و نظام هستند و در این مسیر ظرفیت بالایی را پای کار آوردیم که بخشی از آن امسال در قالب تفاهم نامه ای که به زودی خبر آن اعلام خواهد شد و در بین نیروی زمینی سپاه و وزیر آموزش و پرورش به امضاء خواهد رسید در دستور کار قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام/
کد مطلب: 3625