سه شنبه ۷ دی ۱۳۹۵ ۰۹:۱۱
۰
در واکنش به پخش یک شایعه؛

شیوع بیماری جذام مرغی در کشور!/ توضیحات مدیر کل دامپزشکی + عکس

بازار داغ شایعات فضای مجازی در روز های اخیر درماتیت یا عفونت کف پای مرغ را به یک بیماری خطرناک تبدیل کرد تا بار دیگر دل نگرانی مردم بیشتر شود.
شیوع بیماری جذام مرغی در کشور!/ توضیحات مدیر کل دامپزشکی + عکس
شیوع بیماری جذام مرغی در کشور!/ توضیحات مدیر کل دامپزشکی + عکس
به گزارش پایگاه خبری پهره به نقل از خبرنگار بهداشت و سلامت عصرهامون، این روز ها فضای مجازی تبدیل شده است به بازاری برای شایعه و دروغ پراکنی به طوری که این پیام ها هر روز هولناک تر می شود که اگر بنا را بر دروغ بودن این پیام ها نگذاریم، هر روز باید نگران خوردن غذاهای مسموم، وحشت از تردد حیوانات عجیب ، انفجارهای عجیب تر و یا بیماری هایی باشیم که هر لحظه امکان این که جانمان را بگیرند، باشیم با این حال رسانه ها همواره با رسالتی که دارند این اکاذیب را توسط مسئولین تکذیب کرده اند. علی ای حال در روز ای اخیر بار دیگر بازار شایعات فضای مجازی رونق گرفت و این بار پای جذام مرغی بیماری به میان آمد.
  شیوع بیماری جذام مرغی در کشور در این پیام آمده بود" توجه!   توجه !قابل توجه همشهریان ایرانی: چند تن از مرغ های کشتارگاه های استان های ایران  دچار یک نوع بیماری به شکل جزام شده اند که از پای مرغ شروع شده و کل بدن مرغ را از بین میبرد و باعث مرگ و میر مرغ ها می شود. در ادامه این پیام آمده بود : حال کشتارگاه ها قبل از اینکه به کل بدن مرغ شیوع پیدا کند آنها را سر بریده و در بازار به فروش میرسانند. لازم به ذکر است که بیماری از طریق مصرف گوشت جگر و استخوان مرغ به انسان سرایت می کند..خواهشمندیم از خرید و مصرف گوشت مرغ شدیدا خودداری کنید و به دوستان و عزیزان خود حتما اطلاع رسانی کنید"
  مدیر کل دامپزشکی: مرغ ها  بیماری جذام ندارند در تماسی که خبرنگار بهداشت و سلامت عصرهامون جهت صحت و سقم این خبر با مهدی حسینی مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان داشت، وی با بیان اینکه این موضوع صحت ندارد، افزود: در حال حاضر در کشور بیماری که در بین طیور و مشترک بین انسان باشد وجود ندارد. وی ادامه داد: این موضوع کاملا کذب است و اصلا بیماری به نام جذام مرغی وجود ندارد. حسینی با بیان اینکه زخم های کف پای مرغ به دلیل بستر نامناسب نگهداری آن ایجاد می شود، افزود: این بیماری پوستی که آبسه یا درماتیت پای مرغ نام دارد نه قابل انتقال و نه مرگبار است.  انتهای پیام/
کد مطلب: 3632
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *