شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ ۱۳:۳۷
۰

تنها کشتارگاه طیور سیستان و بلوچستان در آستانه دریافت «نشان حلال»

مدیر کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان از آمادگی کشتارگاه صنعتی طیور شهرستان ایرانشهر برای دریافت «نشان حلال» خبر داد.
تنها کشتارگاه طیور سیستان و بلوچستان در آستانه دریافت «نشان حلال»
تنها کشتارگاه طیور سیستان و بلوچستان در آستانه دریافت «نشان حلال»
به گزارش پایگاه خبری پهره؛ مهدی حسینی در حاشیه بازدید از کشتارگاه صنعتی طیور ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره اظهار کرد: با توجه به فراهم بودن شرایط استاندارد؛ کشتارگاه صنعتی طیور شهرستان ایرانشهر به عنوان اولین واحد تولیدی در سطح استان در آستانه دریافت نشان حلال می باشد.
وی افزود: در استان سیستان و بلوچستان تعداد 10 کشتارگاه صنعتی دام و از مجموع 4 کشتارگاه صنعتی طیور تنها کشتارگاه طیور شهرستان ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان فعال می باشد.
مدیر کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از ابتدای تأسیس کشتارگاههای دام و طیور در سطح استان بازرسان بربهداشت و ذبح حلال دام ناظر بودند که این مهم از این پس با حضور ثابت ذابحین با همکاری دفتر نماینده ولی فقیه ، اداره استاندارد و دامپزشکی در کشتارگاه های دریافت کننده نشان حلال اجرا خواهد شد.
 

 
حسینی با توصیه جدی شهروندان به استفاده از تولیدات دامی تحت نظارت دامپزشکی افزود: از آن جا که یک دام قبل از ذبح در مزارع و مرغداری ها طبق اصول بهداشتی نگهداری شده و ذبح آن با حضور ذابحین شرعی و بعد از کشتار مورد بازرسی بهداشتی قرار می گیرد توصیه می شود شهروندان با پرهیز از تولیدات دامی خارج از کشتارگاه با اطمینان از فرآورده های تحت نظارت دامپزشکی استفاده نمایند.
وی بیان داشت : بر اساس بررسی های دفتر نماینده ولی فقیه و دفتر ذبح و صید شرعی استان از کشتارهای خارج از کشتارگاه مشخص شد 70 درصد کشتارها فاقد ذبح شرعی می باشد در حالی که این اصول در کشتارگاه های دامی و طیور استان کاملا رعایت می شود.
 

 
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان نیز در گفت و گو با خبرنگار پهره در خصوص اهمیت دریافت نشان حلال برای تولیدات مواد غذایی استان گفت: سابق بر این شرکت های تولیدی برای جلب رضایت مشتری استفاده از امتیاز کد حلال سایر کشورهای اسلامی استفاده می کردند که این مهم با مشارکت سه ارگان نهاد نمایندگی ولی فقیه، اداره استاندارد و اداره دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان با سهولت انجام می پذیرد.
 

 
حجت الاسلام حسین شریفی نیک افزود: این اطمینان وجود دارد که تمامی دام و طیور به وسیله دست و بدون دخالت دستگاه های اتوماتیک با حضور ناظر شرعی آموزش دیده ذبح می شود که مجهز شدن کشتارگاه ها به نشان حلال این اطمینان را برای شهروندان قطعی خواهد کرد.
وی ادامه داد: در گام بعدی با فراهم شدن شرایط مورد تأیید استاندارد و نهادنمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی استان سایر کشتارگاه های دام و طیور و شرکت های بسته بندی ماهی و میگو سیستان و بلوچستان کد نشان حلال را دریافت خواهند کرد.
 انتهای پیام/
کد مطلب: 3700
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *