جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ ۰۱:۳۱
۰
در نشست صمیمی علمای شیعه و سنی ایرانشهر مطرح شد؛

پشتوانه تکفیر فتوای مفتیان کشورهای منطقه است/حرکت بر خلاف خواست دشمن عین وحدت است

نشست صمیمی علمای شیعه و سنی با حضور معاونان امور ایران و بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی شب گذشته در ایرانشهر برگزار شد.
پشتوانه تکفیر فتوای مفتیان کشورهای منطقه است/حرکت بر خلاف خواست دشمن عین وحدت است
پشتوانه تکفیر فتوای مفتیان کشورهای منطقه است/حرکت بر خلاف خواست دشمن عین وحدت است
به گزارش پایگاه خبری پهره؛ شب گذشته نشست صمیمی علمای شیعه و سنی شهرستان ایرانشهر با حضور حجت الاسلام سید حامد علم الهدی و منوچهر متکی معاونان امور ایران و بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ایرانشهر برگزار شد.
 منوچهرمتکی در ادامه این نشست صمیمی اظهار کرد: مهمترین رسالت مسلمین مقابله با خطر پیش روی جهان اسلام هست.
معاون امور بین الملل درمجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی  گفت: دشمنان با دریافتن کارآمدی تفرقه در بین مسلمین از صدر اسلام تا به الان از این حربه برای عملی ساختن خواسته های پلید خود استفاده می نمایند که آمریکا و اسرائیل و دلارهای نفتی کشورهای منطقه بیش از پیش بر اثرگذاری آن شدت بخشیده است.
 

 
متکی با اشاره به قرار گرفتن اجباری ایران در شرایط خاص در طول 6 سال اخیر بیان داشت: تفرقه افکنی در ریشه های خارج از جهان اسلام بیش از پیش ماهیت فتنه را بر ملا ساخت.
وی به صحنه فرصت های تبلیغاتی کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا اشاره کرد و افزود: اظهارات صریح وزیر خارجه سابق آمریکا مبنی بر بوجود آوردن داعش خود مهمترین راه شناخت حربه دشمن برای مبارزه با اسلام و مسلمین است.
معاون امور بین الملل درمجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی  ادامه داد: با هویدا شدن ماهیت خون ریز و ضد اسلامی داعش و تکفیر در منطقه از یک سو و از سویی مقاومت در برابر هجمه های غیر اسلامی افراط گرایان به واسطه آگاهی بخشی علمای جهان اسلام خوشبختانه امروز نفس های آخر تروریسم را شاهد هستیم.
 

 
متکی افزود: جریان داعش از بعد نظامی به مرز پایانی خود رسیده است که ضرورت دارد برای ایام پسا داعش به دنبال یک نهضت فکری و اعتقادی برای زدودن اثرات مسموم این تفکر برآییم.
وی به اهمیت نقش علما نیز اشاره ای کرد و بیان داشت: برگزاری نشست های این چنینی فرصت مناسبی است که وضعیتمان را با هم مرور کنیم.
همچنین معاون امور ایران درمجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز در ادامه این نشست گفت: تقریب نیاز امروز جهان اسلام برای مواجه با عوامل ضد وحدت است.
حجت الاسلام حامد علم الهدی افزود: تفاوت در بین مذاهب وجود دارد و این کاملا طبیعی است؛ چه بسا در یک مذهب هم امکان وجود تفاوت غیر طبیعی نیست اما آن چه که مهم است دست یابی به وحدت عملی است که می توان با مطرح کردن آن در مراکز علمی به اشتراک برسیم.
 

 
وی به برخی چالش ها در این بین اشاره کرد و بیان داشت: جایگاه مفتی در بین شیعیان هم محترم است و هیچ مشکلی در این خصوص در بین اهل سنت کشورمان وجود ندارد.
حجت الاسلام علم الهدی افزود: رسیدن به درجه اجتهاد و صدور فتوا تنها برای عالمانی امکان پذیر است که سال ها در مدارج علمی و دینی تحصیل کرده و به همان نسبت تدریس نموده و به اصطلاح استخوان آب کرده باشد.
معاون امور ایران درمجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: پشت حرکت تکفیر فتوا وجود دارد چنانچه با یک جست و جوی ساده در اینترنت انواع مختلف فتواهای من درآوردی برخی مفتیان کشورهای منطقه را می توان دید که در اصل به استهزا گرفتن دین است به طوری که انسان حتی از بیان آنها شرم می کند.
وی ادامه داد: فتوا اگر از میزان صحیحی برخوردار نباشد و هر کس خود را جایز به صدورر فتوا بداند به طور قطع خطراسلام را تهدید خواهد کرد.
حجت الاسلام علم الهدی ادامه داد: هدف از وحدت ادغام مذاهب یا بدعت در دین نیست بلکه رسیدن به اصول مشترک در کنار احترام قائل شدن به فروعی است که مذاهب اسلامی با آن پایبند هستند.
انتهای پیام/
کد مطلب: 3795
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *