دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ۰۶:۳۳
۰
مرحله پلی‌آف لیگ قهرمان آسیا

استقلال به دنبال شکستن «سد» آسیایی شدن/ شنل آبی برای مهار ژاوی اسپانیایی

تیم استقلال در حالی به مصاف تیم السد قطر می‌رود که این تیم از حضور ژاوی اسپانیایی و پورعلی‌گنجی ایرانی سود می‌برد.
استقلال به دنبال شکستن «سد» آسیایی شدن/ شنل آبی برای مهار ژاوی اسپانیایی
استقلال به دنبال شکستن «سد» آسیایی شدن/ شنل آبی برای مهار ژاوی اسپانیایی
به گزارش پهره، مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 19 فردا (سه‌شنبه) با برگزاری دیدار استقلال و السد قطر در ورزشگاه آزادی تهران پیگیری می‌شود.
استقلالی‌ها که با وجود شروع نامطلوب‌شان در لیگ برتر، در نیم‌فصل دوم تا حدودی به خودشان آمده‌اند، این روزها شرایط خوبی را سپری می‌کنند. شاگردان علیرضا منصوریان در حال حاضر 34 امتیازی هستند و در رده سوم جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار دارند. آنها در هر 3 دیدار اخیرشان موفق شدند به پیروزی برسند و حالا تلاش می‌کنند روند خوب‌شان را در لیگ قهرمانان آسیا هم ادامه بدهند.
آبی‌پوشان پایتخت در حالی پا به پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا می‌گذارند که با پیروزی در این دیدار می‌توانند بدون  خودشان را به مرحله گروهی این مسابقات برسانند. در صورتی که شاگردان علی‌منصور بتوانند به سلامت از مرحله پلی‌آف عبور کنند، با تیم‌های الاهلی امارات، تعاون عربستان و لوکوموتیو ازبکستان همگروه خواهند شد. گروه A مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، گروه چندان سختی به نظر نمی‌رسد و استقلال در صورتی که بتواند السد را از پیش‌رو بردارد، شاید شانس بالا آمدن از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را هم داشته باشد.

استقلال برای بالا آمدن از مرحله پلی‌آف و رسیدن به مرحله گروهی اما به هیچ عنوان کار ساده‌ای ندارد. شاگردان علیرضا منصوریان باید مقابل تیمی قرار بگیرند که در رده دوم لیگ ستارگان قطر قرار گرفته و با صدر جدول تنها 4 امتیاز فاصله دارد. آنها با تیم سوم این رقابت‌ها هم فاصله‌ای 4 امتیازی ایجاد کردند و از این بابت، حاشیه امنیت خوبی را بالای سرشان احساس می‌کنند. اگر السد هفته گذشته مقابل تیم الشحانیه که هدایت آن را ایگور استیماچ، سرمربی سال‌های نه چندان دور تیم ملی کرواسی و سپاهان بر عهده دارد، متحمل باخت نمی‌شد و می‌توانست با دستی پر زمین بازی را ترک کند، حالا فقط یک امتیاز با صدر جدول فاصله داشت و یک خطر جدی برای لخویای صدرنشین به حساب می‌آمد.
با همه این اوصاف، السد باز هم تیم خطرناکی است. قطری‌ها که در سال‌های گذشته هزینه‌های گزافی برای فوتبال انجام دادند و توانستند با گرفتن میزبانی جام جهانی 2022 هم اسمی برای خودشان در کنند، حالا به دنبال آقایی در فوتبال آسیا هستند. آنها پس از اینکه در به خدمت گرفتن ستاره‌های بزرگ ایرانی، از اماراتی‌ها جلو زدند، حالا پایشان را فراتر گذشتند. در حال حاضر قطری‌ها با دلارهایی که هیچ ابایی هم از خرج آنها ندارند، علاوه بر ایرانی‌ها، به دنبال جذب ستارگان بزرگ دنیای فوتبال هستند.
ژاوی هرناندز، اسطوره اسپانیایی تیم بارسلونا یکی از بازیکنانی است که حضورش در فوتبال قطر و تیم السد، سروصدای زیادی در رسانه‌ها به پا کرد. ژاوی حالا با السد، به تهران و به ورزشگاه آزادی می‌آید تا در کنار مرتضی پورعلی‌گنجی، مدافع تیم ملی کشورمان، مقابل یک تیم ایرانی بازی کند. ژاوی و پورعلی‌گنجی، در ورزشگاه آزادی باید مقابل تیمی قرار بگیرند که پر افتخار ترین تیم ایرانی لیگ قهرمانان آسیا است.
فردا ورزشگاه آزادی میزبان ژاویِ معروف و مرتضی پورعلی‌گنجی خواهد بود. دو بازیکنی که در میان بازیکنان گران قیمت السد، بیشتر از بقیه برای ما ایرانی‌ها جذاب خواهند بود. هافبک اسپانیایی و مدافع ایرانی که حالا با یکدیگر برای کنار زدن استقلال از آسیا دست به یکی کرده‌اند./تسنیم
انتهای پیام/
کد مطلب: 4131
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *