پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ ۱۴:۰۹
۰
به همت قرارگاه عملیاتی شهید معمار برگزار شد؛

جلسه تجدید میثاق طوایف سجادی و نارویی/نشست هم افزایی و هم اندیشی اقوام بلوچ منطقه جنوب استان در ایرانشهر

به همت قرارگاه عملیاتی شهید معمار جلسه تجدید میثاق طوایف سجادی و نارویی و نشست هم افزایی و هم اندیشی اقوام بلوچ منطقه ایرانشهر، بزمان و دلگان در مسجد اهل سنت فاطمه الزهرا(س) ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان برگزار شد.
جلسه تجدید میثاق طوایف سجادی و نارویی/نشست هم افزایی و هم اندیشی اقوام بلوچ منطقه جنوب استان در ایرانشهر
به گزارش پهره، در این نشست طوایف سجادی و بامری برای نشان دادن وحدت و همدلی بیشتر بین طوایف و مردم با زیارت قرآن تجدید میثاق دوباره ای باهم بستند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر با تقدیر و تشکر از سران طوایف برای برگزاری این نشست گفت: برگزاری این نشست ها وحدت و همدلی مردم را نشان می دهد و این یک کار ارزشمند و موثر است.
وی افزود: باید همه مردم به قوانین احترام بگذارند و خود را مکلف به رعایت آن کنند و از دخالت در امور و مسائل مسئولین نظیر دادستان، قاضی، فرماندار و نیروهای نظامی و امنیتی جلوگیری کنند.

داودی خاطر نشان کرد: ایجاد وحدت، همدلی و اخوت بین مردم و جامعه وظیفه سران طوایف است و باید با جان و دل برای آن تلاش کرد.

وی با تقدیر از زحمات شبانه روزی نیروهای نظامی و امنیتی برای تامین امنیت و آسایش مردم به ویژه تلاش های نیروی انتظامی بیان کرد: نیروی انتظامی قاطعانه و محکم در برابر هنجار شکنان ایستادگی می کند و باید نگاه محبت آمیزی به این خدمت گزاران صادق داشت و مردم نیروی انتظامی را فرزند خود بدانند.

فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر با اشاره به تاثیرگذار بودن طوایف در تامین امنیت شهر و جامعه تصریح کرد: اقوام و طوایف نقش موثری در ایجاد آرامش و امنیت دارند و باید افراد منفی در هر طایفه را اصلاح و به راه درست هدایت کنند.


وی اضافه کرد: نباید کسی به بهانه بیکاری برای ناموس مردم مزاحمت ایجاد کند و برای تامین مسائل مالی خود به سمت سرقت اموال برود و طوایف باید برای اشتغال جوانان حرکت موثری را انجام دهند.
 
حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی در این نشست گفت: خداوند متعال در قرآن کریم بر آشتی و صلح بین مردم تاکید فراوان دارد و وظیفه سران طوایف و بزرگان همچون نقش پیامبر(ص) است و باید همواره از وحدت و همدلی بین مردم مراقبت و نگهداری کنند.

وی افزود: ایجاد ناامنی در شهر و جامعه از رشد و پیشرفت جلوگیری می کند و فقر و بیکاری را به همراه خواهد داشت.

امام جمعه ایرانشهر تصریح کرد: عدم امنیت در منطقه باعث حذف گردشگران و سرمایه گذاران برای اشتغال می شود و توجه به قانون و همکاری مردم با مسئولین و نیروهای نظامی، امنیتی لازمه شهر و جامعه است.

وی تاکید کرد: بی توجهی به قوانین زمینه ساز جرم و جنایت شده و این مسئله باعث ایجاد زیان و ضرر برای خانواده ها است و عدم حمایت از انسان مجرم، کاهش جرایم و تامین امنیت را به همراه دارد.

حجت الاسلام ابطحی اظهار کرد: ایجاد اخوت و همدلی بین طوایف از نفاق و درگیری جلوگیری می کند و پیمان برادری افزایش آرامش و رشد اجتماعی و از افراطی گری در جامعه جلوگیری می کند.


مولوی عبدالصمد کریمزایی امام جمعه اهل سنت ایرانشهر در این نشست بیان کرد: کشتن انسان های بی گناه و ایجاد ناامنی بر خلاف دستورات الهی و دین مبین اسلام است و ایجاد نفاق و درگیری کار انسان های منافق می باشد که در آخرت خداوند از آنها تقاص سختی را می گیرد.

وی تصریح کرد: سوق دادن جوانان و مردم به سمت مسجد و انس با قرآن از مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی جلوگیری می کند و کسی نمی تواند وحدت و اخوت را نابود کند.


امام جمعه اهل سنت ایرانشهر اضافه کرد: باید برای اشتغال جوانان چاره ای اندیشده شود و دولت باتوجه به پتانسیل ها اقدامات موثری انجام دهد اما لازمه اشتغالزایی پایدار داشتن امنیت است که باید همه مردم با مسئولین امنیتی همکاری داشته باشند و نمونه آشکار آن عدم تیراندازی در عروسی ها است.

سید عبدالحسین سجادی سرطایفه سجادی ها در این نشست گفت: استمرار وحدت بین طوایف یک امر ضروری و  مهم است که باعث توسعه و پیشرفت می شود.

وی افزود: برنامه های زودبازده و صحیح برای اشتغال جوانان از کشیده شدن آنها به سمت قاچاق سوخت و انسان در استان جلوگیری می کند و این امر نیازمند توجه ویژه دولت است.

سجادی تاکید کرد: ایجاد تنش در جامعه برخلاف دین مبین اسلام و باعث ایجاد ضد ارزش می شود و برای آینده این سرزمین خطرناک است و کسانی که این مسائل را مطرح می کنند باید با آنها قاطعانه برخورد کرد.


وی خاطر نشان کرد: وظیفه سران طوایف مقابله با افراد هنجار شکن جامعه و شهر است و اخوت و همدلی از گذشته بین طوایف وجود داشته و باید همواره حفظ شود و این یک انتظار است که مردم از سران طوایف دارند.
 
 
کد مطلب: 422212
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *