پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ ۱۰:۳۹
۰
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان وبلوچستان:

با دعوت کنندگان تجمعات غیرقانونی برخورد می شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان وبلوچستان گفت: هیچ کسی حق ندارد در کشور بدون دریافت اجازه از مرجع قانونی، راهپیمایی، تظاهرات و تجمعی راه بیندازد.
با دعوت کنندگان تجمعات غیرقانونی برخورد می شود
به گزارش پهره ؛ به نقل از عصرهامون ؛محمدعلی حمیدیان در خصوص فراخوان هایی که برای راه اندازی تجمعات در شبکه های اجتماعی داده می شود، گفت : براساس قانون، هرگونه تظاهرات و راهپیمایی و تجمع در کشور نیازمند دریافت مجوز از مرجع قانونی است.
وی ادامه داد: هیچ کسی بدون مجوز قانونی حق تجمع، راهپیمایی و تظاهرات در شهرها را ندارد، اگر فراخوانی در این راستا باشد و اتفاقی افتاد و مباشرتی صورت گرفت، کسانی که در شبکه های اجتماعی و یا از طریق پیام تلفن های همراه مردم را تحریک به ایجاد تجمعات و راهپیمایی و تظاهرات غیر قانونی کند، به عنوان معاونت در جرم خاص خود، تحت تعقیب قانونی قرار خواهند گرفت.
وی با اشاره به اینکه گاها معاونت در جرم به عنوان معاون یک جرم مستقل است، اظهار کرد: اگر برخی فراخوانی بدهند و مردم را تحریک کند، براساس قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات مصوب سال1375 تحت تعقیب قرار خواهند گرفت و مجازات هایی نیز در این زمینه در نظر گرفته شده است.
حمیدیان افزود: شاید تجمعی توسط مردم صورت گیرد و منجر به راهپیمایی و تظاهرات نشود، از طریق نیروهای نظامی و انتظامی برای رفع آن اقدام می شود.
وی تاکید کرد: کسانی که مبارت به تحریک و دعوت مردم به تجمعات و راهپیمایی و تظاهرات غیر قانونی کنند، مطابق قانون با آنان برخورد می شود، اما برخی هستند مثل ورشکستگی موسسات مالی و اعتباری که مردم تجمع و حرکتشان براساس مطالبه گری است و جنبه تشویش اذهان عمومی ندارد، قانونگذار با آنها کاری ندارد.

انتهای پیام/
کد مطلب: 422255
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *