100 طرح اشتغالزایی در ایرانشهر اجرا شد

12 شهريور 1397 ساعت 16:52

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) ایرانشهر گفت: 100 طرح اشتغالزایی با اعتبار بیش از 10 میلیارد ریال از ابتدای امسال تا کنون ویژه مددجویان کمیته امداد این شهرستان اجرا شده است.


به گزارش پهره ؛ محمد علی ترقویی اظهار داشت: این تعداد طرح زمینه اشتغال 250 نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) ایرانشهر را فراهم کرده است.
وی ادامه داد: تلاش برای افزایش این طرح ها تا پایان امسال به بیش از 410 طرح با اعتباری افزون بر 30 میلیارد ریال و اشتغالزایی افزون بر 500 نفر هدف گذاری شده است.
رئیس کمیته امداد ایرانشهر گفت: ایجاد اشتغال برای مددجویان و خودکفایی آنان گام بزرگی در توانمند سازی افراد و خروج از چرخه حمایتی کمیته امداد است.
وی بیان کرد: کمیته امداد بدون هیچ گونه محدودیتی حاضر به پرداخت تسهیلات در قالب خودکفایی به متقاضیان جویای کار است.
تراقویی اظهار داشت: مهمترین اولویت کمیته امداد در سالجاری اشتغال و خودکفایی مددجویان است که با ایجاد فرصت های شغلی پایدار و بنگاههای کوچک اقتصادی می توان زمینه خودکفایی آنان را فراهم کرد.
وی با بیان اینکه با استقلال افراد زیر پوشش کمیته امداد جامعه هدف بیشتری از خدمات این نهاد حمایتی بهره مند می شوند، افزود: 400 طرح خود کفایی در بخش های کشاورزی، شیلات، دامداری، سوزن دوزی، صنایع دستی، کسب و کار و خیاطی سال گذشته برای مددجویان ایرانشهری انجام شده است. 
رئیس کمیته امداد ایرانشهر گفت: برای این تعداد طرح افزون بر 42 میلیارد ریال تسهیلات با بهره گیری از منابع بانکی و امدادی کمیته امداد در سطح این شهرستان پرداخت و زمینه اشتغال بیش از 500 نفر فراهم شد.
وی با بیان این که تلاش هرچه بیشتر در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی از سیاست های کمیته امداد است، گفت: توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای مددجویان به منزله آن است که این افراد از یک حالت مصرف کننده به فردی تاثیرگذار در جامعه تبدیل شوند.
به گزارش پهره حدود 11 هزار خانوار با جمعیتی بیش از 28 هزار نفر در شهرستان ایرانشهر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

انتهای پیام//


کد مطلب: 422326

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/422326/100-طرح-اشتغالزایی-ایرانشهر-اجرا

پهره
  https://www.pahreh.ir