دلگان و بزمان خشکترین شهرهای کشور شدند

25 شهريور 1397 ساعت 20:10

رئیس شبکه پایش هواشناسی استان گفت: شهرهای دلگان و بزمان با کمینه رطوبت نسبی یک درصد در شبانه روز گذشته، خشک ترین شهرهای کشور شدند.


به گزارش پهره ؛ محمود دیانتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شبانه روز گذشته رطوبت نسبی شهر دلگان و بزمان در نواحی کویری غرب سیستان و بلوچستان به یک درصد رسید که این امر سبب شد تا این مناطق خشک ترین شهرهای کشور شوند.
وی با بیان اینکه در این مدت شهر دلگان با بیشینه دمای 46 درجه سلسیوس گرم ترین شهر سیستان و بلوچستان نیز بوده است، افزود: این شرایط در حالی رخ داده که بیشینه سرعت وزش بادهای شمالی در بزمان به 61 و دلگان به 50 کیلومتر بر ساعت رسیده است.
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: شهرهای نیکشهر، ایرانشهر و راسک نیز با دمای بین 42 تا 43 درجه سلسیوس جزو گرمترین شهرهای این استان در 24 ساعت گذشته بودند.
وی افزود: در شمال سیستان و بلوچستان که در چند روز اخیر دمای بالای 40 درجه ثبت شد به سبب وزش بادهای 120 روزه هوای این منطقه قدری خنک تر شد و به 37 تا 38 درجه سلسیوس رسید.
دیانتی به وزش باد بر روی دریای عمان اشاره کرد و گفت: در 24 ساعت گذشته به سبب وزش باد بر روی دریا، بیشینه ارتفاع موج در دریای عمان به 2 متر رسید و این شرایط همچنان در دریا حکمفرماست.
وی با اشاره به آخرین وضعیت وزش بادهای 120 روزه در شمال سیستان و بلوچستان عنوان کرد: از پنجشنبه هفته گذشته تا امروز که وزش این بادها تشدید شد، بیشینه سرعت باد به 104 کیلومتر بر ساعت رسی.
دیانتی ادامه داد: تا اواسط وقت امروز وزش باد در نواحی شمالی سیستان و بلوچستان ادامه خواهد داشت و رفته رفته از سرعت آن کاسته خواهد شد.
انتهای پیام //


کد مطلب: 422361

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/422361/دلگان-بزمان-خشکترین-شهرهای-کشور-شدند

پهره
  https://www.pahreh.ir