ایرانشهر دارای کمترین رقم حاشیه‌نشینی در استان

8 مهر 1397 ساعت 1:10

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: بیشترین رقم حاشیه نشینی در سیستان و بلوچستان متعلق به چابهار و کمترین در ایرانشهر است.


به گزارش پهره ؛ مسعود مالکی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در چابهار و کنارک 1196 هکتار فضای حاشیه نشین مصوب نشده است که می‌طلبد در ستاد باز آفرینی شهری استان به تصویب برسد تا کار مطالعات بر آن انجام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در ادامه اظهار کرد: طرح ملی باز آفرینی از بهمن ماه سال گذشته در 9 استان از جمله سیستان و بلوچستان آغاز شده و منشاء خدمات خوبی در محلات حاشیه نشین بوده است.
مالکی افزود: یکی از تاکیدها، مقاوم سازی و موضوع های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین است که باید مورد توجه اعضای ستاد باز آفرینی شهری استان قرار گیرد.
وی اضافه کرد: میانگین متوسط حاشیه نشینی در پنج شهر استان معادل 41 درصد است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان خاطرنشان کرد: 15 اقدام خوب در حاشیه شهر زاهدان انجام شده است و 21 پروژه با مشارکت بانک جهانی و 27 طرح با مشارکت دیگر دستگاه‌های اجرایی استان در محلات هدف پنج شهر استان انجام شده است.
وی ادامه داد: 35 پروژه مختلف در محلات هدف حاشیه شهر زاهدان مد نظر است که برای احداث آن نیازمند 398 میلیارد تومان اعتبار هستیم.
وی تصریح کرد: مشکلات زیادی هم در این محلات وجود دارد که از آن جمله می توان به تعیین تکلیف نشدن اسناد مالکیت محلات هدف اشاره کرد، 22 پیشنهاد از سوی این ستاد ارائه شده است که در صورت عملی شدن بسیاری از مشکلات مناطق هدف، رفع می‌شود.
انتهای پیام//


کد مطلب: 422395

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/422395/ایرانشهر-دارای-کمترین-رقم-حاشیه-نشینی-استان

پهره
  https://www.pahreh.ir