شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ ۱۸:۲۷
۱
با حضور مسئولان ستادی و استانی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه

نمایندگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه جنوب بلوچستان به مرکزیت ایرانشهر افتتاح شد

مراسم افتتاح نمایندگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه جنوب بلوچستان در شهرستان ایرانشهر برگزار گردید و حجت‌الاسلام بامری مسئول این نمایندگی معرفی شد.
نمایندگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه جنوب بلوچستان به مرکزیت ایرانشهر افتتاح شد
به گزارش پهره ؛ به نقل از روابط عمومی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان، مراسم افتتاح نمایندگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه جنوب بلوچستان به مرکزیت ایرانشهر با حضور حجج اسلام و المسلمین موسوی دستیار ویژه رئیس مرکز خدمات و انصاری مدیر مرکز خدمات استان و آقای نیکزادیان مدیرکل امور استان‌های مرکز خدمات و ائمه جمعه تشیع و اهل سنت، مدیران و مسئولان استانی و مسئولان شهرستان ایرانشهر برگزار شد.
هدف از تشکیل نمایندگی ایرانشهر تسهیل در ارائه خدمات به طلاب است
حجت الاسلام و المسلمین موسوی در این مراسم ضمن ابلاغ سلام رئیس مرکز خدمات به مدیران و مسئولان استان و شهرستان ایرانشهر، حمایت‌ها و همکاری‌های امامان جمعه تشیع و اهل سنت شهرستان ایرانشهر را در تأسیس نمایندگی مرکز خدمات قابل‌تقدیر و تحسین دانست.
وی افزود: حضور تمامی مسئولان شهرستان ایرانشهر اعم از برادران شیعه و سنی در این مراسم نشان‌دهنده اهتمام و اعلام همکاری مسئولانی است که به نوعی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با آنها در ارتباط است.
وی با بیان اینکه این شهرستان چهره‌ای جدید به خود گرفته و در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی پیشرفت‌های چشمگیری داشته و دارد، گفت: این پیشرفت‌ها مدیون ایستادگی در مقابل دشمنان نظام اسلامی و مهمان‌نوازی مردم این خطه از کشورمان است.
مشاور رئیس مرکز خدمات در امور اهل سنت افزود: اولین امام جمعه این شهرستان حجت الاسلام و المسلمین غضنفری و اولین امام جمعه اهل سنت این شهرستان مولوی قمرالدین ملازهی بود که بنده در خطبه‌های نماز جمعه آنها شرکت می‌کردم.
وی ادامه داد: در ایام سوگواری امام حسین (ع) مولوی ملازهی در مورد مظلومیت امام حسین (ع) روضه‌ای خواندند و تمامی نمازگزاران با خواندن این روضه جانسوز بر مظلومیت ابا عبدالله الحسین گریه کردند و این نشان از دوستی و محبت عمیق با ائمه اطهار (س) در بین برادران اهل سنت است.
وی با اشاره به تأسیس مرکز خدمات در سال 1370 به امر امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) با هدف کاهش مشکلات طلاب و روحانیان و خانواده آنان، افزود: این مرکز ابتدا کار خود را در قم در مدرسه معصومیه با ایجاد یک واحد کوچک شروع کرد و الحمدالله امروز این نهال مقدس با پشتیبانی و رهنمودهای معظم له به یک مرکز وسیع و گسترده تبدیل شده است که در خدمت عموم طلاب و روحانیان و خانواده آنان، اعم از ایرانی و غیر ایرانی، خواهر و برادر، شیعه و سنی است.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی هدف از تأسیس نمایندگی مرکز خدمات در شهرستان‌ها را تسهیل در ارائه خدمات به طلاب و روحانیان دانست و ابراز داشت: بعد مسافت طولانی و صعب‌العبور بودن بعضی مناطق با مرکز استان، پیگیری مشکلات طلاب و تجمیع پرونده‌ها، از مهم‌ترین عوامل ایجاد نمایندگی در شهرستان ایرانشهر بوده است.
ارائه خدمت به طلاب موجب تسهیل جاده علم‌آموزی می‌شود
در ادامه مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین ابطحی امام جمعه شهرستان ایرانشهر با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) گفت: هرکس هم‌نشین دانشمندی شود مثل آن است که هم‌نشین پیامبر شده است.
وی افتتاح نمایندگی مرکز خدمات در شهرستان ایرانشهر را یک نوع کار خداپسندانه و یکی از ضروریات جامعه هدف این مرکز دانست.
امام جمعه ایرانشهر با بیان اینکه باید قدردان نظام مقدس اسلامی باشیم، افزود: ارائه خدمات به طلاب و روحانیان در حقیقت مسئولیت ما را بالا برده و موجب تسهیل جاده علم‌آموزی می‌شود.
وی با اشاره به بحث امنیت اقتصادی در اسلام، از دلالان اقتصادی به عنوان "تلقی رکبان" یاد کرد و افزود: این افراد سعی دارند با برهم زدن اوضاع اقتصادی جامعه برای خود سود کسب کرده و جامعه را دچار التهاب اقتصادی کنند که این کار آنان مکروه است.
خدمت به طلاب و روحانیان کاری ارزشمند است
همچنین، مولوی کریم زائی امام جمعه اهل سنت شهرستان ایرانشهر با بیان اینکه خدمت رسانی به انسان‌ها به‌ویژه خدمت به قشر طلاب و روحانیان اعم از شیعه و اهل سنت کار بسیار لطیف و با ارزشی است افزود: خدا را شاکریم که نمایندگی مرکز خدمات در این شهرستان راه‌اندازی شد و این از برکات نظام مقدس اسلامی و دلسوزی‌های رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در جهت خدمت‌رسانی به طلاب و روحانیان این استان است.
وی با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام گفت: آن حضرت فرمودند «خدا مؤمن را تا زمانی که برادر مؤمنش را یاری رساند، یاری می‌کند و کسی که یک گرفتاری از برادر مؤمنش را در دنیا برطرف کند، خدا هفتاد گرفتاری در آخرت از او بر طرف می‌کند.»
حفظ کرامت و شأن طلبگی در ارائه خدمات از ویژگی‌های مرکز خدمات است
حجت الاسلام والمسلمین باقری مدیر حوزه علمیه استان در این مراسم با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین (ع) که می‌فرمایند «نیکوترین مردم آن کس است که نفعش به خلق بیشتر باشد"، خدمت رسانی به محبین رسول اکرم (ص) و بندگان صالح خداوند را ممتاز برشمرد.
وی با بیان اینکه خدمت به بهترین بندگان خداوند مصداق احسان، صدق و دوستی است افزود: در نظام جمهوری اسلامی خدمات ارزنده بسیاری انجام می‌شود که خدمت به جامعه هدف مرکز خدمات جزء ممتازترین خدمت‌رسانی است.
مدیر حوزه علمیه استان با اشاره به خدمات ماندگار و ارزشمند حجت الاسلام و المسلمین ربانی در زمان تصدی در مسئولیت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان، ارائه این خدمات در مرکز خدمات را نشان از دلسوزی و نیت خالص ایشان دانست.
وی با تأکید بر حفظ کرامت و شأن طلبگی و جایگاه جامعه روحانیت در ارائه خدمات در این نمایندگی، حجم بالای کار و تنوع خدمات را از ویژگی‌های این مرکز دانست و اظهار امیدواری کرد با همراهی و همکاری نیروهای ستادی و استانی مسئول این نمایندگی کارها را به پیش برده و موفق باشد.
خدمت به جامعه هدف مرکز خدمات مسئولیتی بزرگ است
حجت الاسلام والمسلمین بامری مسئول نمایندگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه جنوب بلوچستان با بیان اینکه خدمت به جامعه هدف مرکز خدمات مسئولیتی بزرگ است که خداوند نصیب بنده حقیر کرده است، همراهی و همکاری مسئولان و مدیران شهرستان را برای اجرای برنامه‌ها خواستار شد.
ایجاد نمایندگی در شهرستان ایرانشهر از امور مهم و حیاتی مرکز خدمات است
در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین انصاری مدیر مرکز خدمات استان با اشاره به فعالیت‌های وسیع و گسترده این مرکز برای جامعه هدف شیعه و اهل سنت در سطح استان، ایجاد نمایندگی در شهرستان ایرانشهر را از امور مهم و حیاتی برشمرد و افزود: با توجه به درخواست‌های مکرر جامعه هدف و بعد مسافت شهرستان‌ها تا مرکز استان با حمایت‌های رئیس مرکز خدمات این امر محقق شد و ما امروز شاهد افتتاح این نمایندگی در این شهرستان با حضور مسئولان ستادی و استانی هستیم.
وی با اشاره به تاریخچه تأسیس مرکز خدمات استان گفت: خدمات ارائه شده در مرکز استان، به طلاب و روحانیان شهرهای بلوچستان به استثنای شهرهای سراوان و خاش در نمایندگی ایرانشهر قابل ارائه است و طلاب شهرهای هم‌جوار و نزدیک به ایرانشهر نیازی به مراجعه به مرکز استان را ندارند.
مدیر مرکز خدمات استان ماندگاری روحانیان در استان و مناطق دور دست و مرزی را مستلزم تأمین نیازهای آنان و مرتفع کردن مشکلات معیشتی و درمانی جامعه هدف اعلام کرد و از مسئولان شهرستان خواست نهایت همکاری و همراهی در برنامه‌ها را با مسئول جدید نمایندگی مرکز خدمات ایرانشهر داشته باشند.
در پایان این مراسم حجت الاسلام والمسلمین بامری به عنوان مسئول نمایندگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه جنوب بلوچستان به مرکزیت ایرانشهر معرفی شد.
کد مطلب: 422418
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *