چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ ۱۲:۰۹
۰
در نهمین سالگرد شهدای وحدت مطرح شد:

ایران اسلامی در کمربند امنیتی و جزیره ای امن قرار دارد/ شهید شوشتری منادی وحدت شیعه و سنی بود

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ایران اسلامی در کمربند امنیتی و جزیره ای امن قرار دارد، گفت: به کوری چشم دشمنان، ملت ایران آماده برگزاری جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.
ایران اسلامی در کمربند امنیتی و جزیره ای امن قرار دارد/ شهید شوشتری منادی وحدت شیعه و سنی بود
به گزارش پهره ؛ به نقل از عصرهامون، 9 سال پیش بود که شهید شوشتری و شهید محمدزاده به همراه جمعی از مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در 26 مهرماه سال 1388 در منطقه پیشین سرباز در حمله انتحاری به دست گروهک های تروریستی به شهادت رسیدند.
به همین مناسبت صبح امروز مراسم گرامی داشت نهمین سالگرد شهدای وحدت، خدمت و امنیت با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولان، علما و روحانیون، سران و طوایف و خانواده شهدا در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد.
 
مروری بر تاریخ
مدت زیادی از حضور سردار شوشتری در سیستان وبلوچستان نمی‌گذشت اما داستان خلق‌وخوی پدرانه‌اش در تمام منطقه بلوچستان پیچیده بود به گونه ای که در 26 مهرماه  88 مردم خونگرم بلوچ و اهل سنت این خطه از کشور  با آغوشی گرم به استقبال وی آمده و برای دیدارش لحظه شماری می کردند چراکه فرزندی از فرزندان پاک این انقلاب آمده بود تا با غول محرومیت در جنوب شرق کشور دست‌وپنجه نرم کند.

احساس خطر وهابیت و استکبار از حضور سردار
با آمدن شهید شوشتری، برخی جریان‌های وهابی فعال در منطقه تبلیغات مسموم خود را برعلیه وی آغاز کردند و تلاش داشتند تا اقوام بلوچ را از او دور کنند، اما نمی‌دانستند که  صداقت سردار کار را به‌جایی می‌رساند که حتی برخی از سران طوایف که در طول سال‌ها  باهم درگیر بودند، با واسطه‌گری و عشق سردار باهم آشتی کردند و روز به روز محبت و صداقتش باعث جذب بیشتر شیعه و سنی به او می شود.
محبت و عشق به اهل سنت تا لحظه شهادت
بنا بر بازدید سردار شوشتری از نمایشگاه بیرون محوطه همایش نبود اما زمانی که این شهید بزرگوار می‌بیند مردم بلوچستان با چه شوق‌وذوقی صنایع‌دستی را باهمت خود درست کرده‌اند، به بازدید تک‌تک غرفه‌ها می‌رود، درصحنه‌ای که لحظاتی قبل از انفجار بود پیرمردی مشغول بافتن دمپایی حصیری است که سردار با دیدن این صحنه به سمت او می‌رود و با گفتن «بارک‌الله» دست پدرانه بر سرش می‌کشد و لحظاتی بعد...
 
به کوری چشم دشمن، آماده جشن گرفتن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم
مولوی نذیر احمد سلامی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم ضمن محکوم‌کردن حادثه ربوده‌ شدن تعدادی از بسیجیان بومی و مرزبانان در نقطه صفر مرزی در میرجاوه اظهار کرد: دشمن به دلیل اینکه کشور در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب است دست به چنین جنایاتی می‌زند؛ دشمنان به خوبی بر این موضوع واقف هستند که ملت ایران آماده جشن گرفتن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.
وی بیان کرد: مردم نباید نگران شرارت‌های کور دشمن باشند چرا که ریشه‌های انقلاب مستحکم است و علی رغم تهدیدات موجود با قدرت به راهش ادامه می‌دهد.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: دشمن از ابتدا تاکنون به دنبال نابودی نظام‌اسلامی بوده ودر پایان چهلمین سال پیروزی انقلاب دشمن در هراس است و با تمام سعی و تلاش خود در صدد است این‌جشن را تضعیف کند اما کور خوانده در 22 بهمن ماه بزرگترین جشن پیروزی انقلاب را برگزار خواهیم کرد.
وی اذعان کرد: میلیون ها حافظ قرآن در جهان اسلام وجود دارد که اگر دشمن‌تمام نسخه ها را بسوزاند اما بازم‌ هم قرآن زنده است، بر این اساس نظامی که‌ مبتنی بر قرآن باشد هرگز نابود شدنی نیست و نظام‌جمهوری اسلامی ایران از زمره این نظام ها به شمار می رود.
 
تبلیغات دروغین دشمنان انقلاب خللی در اراده مردم ایجاد نمی کند
مولوی سلامی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه دشمن در فضای مجازی به دنبال بدبین کردن مردم به نظام است، افزود: تمام این تبلیغات دروغین دشمنان است ما در کشور هیچ چیزی کم نداریم و هرگز این تبلیغات در اراده‌ مردم خللی ایجاد نمی کند. اتحاد ملت دشمنان را همچنان شکست می دهد به گونه ای که با این وحدت و همدلی می توان در برابر سخت ترین شرایط موفق بود.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، امنیت را‌نعمت بسیار با ارزشمندی دانست و گفت: دشمنان این امنیت را به هیچ قیمتی نمی توانند به دست بیاورند؛ امنیت با مولفه های خاص خود ایجاد می شود و باید از این‌مولفه ها پاسداری کنیم و برای این‌امنیت حرمت قائل شویم.
 
ایران اسلامی در کمربند امنیتی و جزیره ای امن قرار دارد
وی در تکمیل مطلب فوق با تاکید بر این مطلب که در ایران اسلامی در کمربند امنیتی و جزیره ای امن زندگی می کنیم، افزود: امروز در شرایطی هستیم که کشورهای اطراف ما با بحران ناامنی مواجه هستند و کشتارهای زیادی در آنها وجود دارد، اما در ایران امنیت جاری است، این‌نظام بر مبنای موازین دینی و اسلامی مدیریت می شود که در آن توصیه های بنیانگدار جمهوری اسلامی در ارتباط با دشمن شناسی و انجام وظیفه و همچنین توصیه های مقام معظم رهبری نیز در مباحث ملی و منطقه ای دیده می شود.
وی امنیت موجود را مرهون تلاش های نیروهای نظامی، امنیتی و بسیجی دانست و ادامه داد: اگر امنیت کنونی وجود نداشته باشد شاهد برگزاری چنین محافلی نخواهیم بود و فرزندان ما جرات رفتن به مدرسه را نداشته و مسجد، حوزه علمیه، دانشگاه و طلبه ای هم نداشتیم.
مولوی سلامی در ادامه اتحاد، انسجام و ایمان به خدا را رمز پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: این خصلت ها در تصمیم و اراده‌مردم و ماموران نقش دارد که هیچ گاه ترس به آنها نفوذ نمی کند.
 
به دامن پر مهر و محبت اسلامی برگردید تا از رافت اسلامی و امنیت کامل بهره مند شوید
وی در ادامه خطاب به گروهک های تروریستی بیان کرد: افراد منحرفی که دست به این خرده شرارت ها زده را نصیحت می‌کنیم که این دلارهای نفتی به سودشان نیست، بهتر است به دامن پر مهر و محبت اسلامی برگردند و اظهار ندامت و پشیمانی کنند تا از رافت اسلامی و امنیت کامل بهره مند شوند؛ بدانید که این‌دلارها زودگذر و نابود شدنی است اما انقلاب اسلامی با ترور و گروگان گیری و از بین بردن شخصیت ها از بین‌ نخواهد رفت و همواره پایدار و مستدام می ماند.
 
دشمن هرگز نمی‌تواند به این‌نظام ضربه بزند
وی در ادامه خواستار حفاظت از مولفه های امنیت شد و گفت: با برگزاری جشن بزرگ انقلاب که با اراده مردم‌و تبیعیت از توصیه های رهبری و عزم‌نیروهای مسلح و پاسداران اسلامی است، دشمن به این یقین‌ پی می برد که هرگز نمی‌تواند به این‌نظام ضربه بزند. نیروهای نظامی و‌انتظامی در کنار مردم‌ قدرتی دو چندان‌پیدا می کنند و این‌همکاری دو طرفه باید مستدام باشد زیرا وحدت، ‌رهبری و همکاری مردم از عوامل پیروزی انقلاب و دوام آن است که لازمه تداوم‌امنیت حفظ این مولفه ها می باشد.
 
خدمت و مردم داری رمز موفقیت سردار شهید شوشتری بود
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به نقش سردار شهید شوشتری اشاره کرد و افزود: وی در مدتی کوتاهی از فعالیت خود به شهادت رسید، در این مدت پیام آور وحدت و انسجام، و اسوه تواضع و سعه صدر و فداکاری بود. این شهید والا مقام حسن رفتار خاصی داشت و دشمن به یقین رسید که اگر برنامه های وی به طور کامل اجرایی شود دیگری امیدی به این‌منطقه نخواهد داشت پس در صدد حذف و شهادتش برآمد. دشمن در صدد ایجاد اختلاف و تفرفه بود اما تدابیر شهید شوشتری کاملا نقش خنثی کننده ای داشت و این‌امر برای دشمن زنگ‌خطر بود.
 
شوشتری منادی وحدت شیعه و سنی بود
وی در تکمیل مطلب فوق ادامه داد: سردار شوشتری به دنبال سپردن امنیت به دست خود مردم بود و برای عامه مردم ارزش و احترام قائل بود، اکنون جانشینان وی ادامه دهنده راهش هستند و با فداکاری‌مردم، دشمن هرگز به اهداف شوم‌خود نخواهد رسید.

وحدت رمز پیروزی
سردار على فضلى رئيس دانشگاه امام حسين(ع) در ادامه این مراسم با بیان اینکه در پاسداراى از انقلاب و امت اسلامى هنوز مسير خدمت به مردم كاملا فراهم است، اظهار کرد: دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون درصدد اختلاف و تفرقه افکنی در بین مسلمانان هستند که هر بار با شکست و ناامیدی مواجه می شوند.
وی وحدت تمام اقشار جامعه اهم از شیعه، سنی و غیره را خاری در چشم دشمنان دانست و ادامه داد: شهيد شوشتري با حضور در استان سیستان وبلوچستان به این خطه از کشور عشق ورزيد و خدمت به این مردم را انتخاب كرد، باحضورش امنیت را به ارمغان آورد و شهادت را برگزید.
فضلی با بیان اینکه اتحاد و انسجام ملت ایران روز به روز بیشتر خواهد شد، افزود: به پاس گرامی داشت شهدای وحدت شاهد برگزاری اجتماعات مختلفی در اقصی نقاط کشور هستیم تا دشمنان بدانند یاد و نام شهدا فراموش شدنی نیست.
وی از شهید شوشتری به عنوان اسطوره و ستاره ای یاد کرد که در عملیات کربلای پنج خوش درخشید و ادامه داد: مردم سیستان وبلوچستان به خوبی می دانند که سردار شهید شوشتری عاشق آنان بود و برای محرومیت زدایی و برقراری امنیتی پایدار به این خطه از کشور آمد و سرانجام نیز به بهترین آرزوی قلبی اش که شهادت بود، نائل آمد.
رئيس دانشگاه امام حسين(ع) به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اشاره کرد و گفت: شهید محمد زاده دست پرورده سردار شهید شوشتری بود.
وی در ادامه به وحدت پایدار مردم شیعه و سنی در استان پرداخت و افزود: صمیمانه دست بزرگان، ریش سفیدان اهل سنت و بزرگان و مردم این استان را در پذیرایی از زائران اربعین حسینی می بوسم و از تک تک افرادی که در این مسیرگام برداشته تشکر می کنم، اجر این کار بزرگ را خداوند نصیبتان خواهد کرد که زن و مردم، پیر و جوان همه در حال خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) هستید.


انتهای پیام/
کد مطلب: 422430