پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ ۱۷:۴۶
۰
در یادواره سردار شهید ولی فتح مرادی مطرح شد؛

فراموش شدن شهدا از اذهان مسئولان، دلیل نابسامانی های کشور/دشمن به دنبال کمرنگ کردن ارزش شهدا در جامعه است

حجت الاسلام ابطحی گفت : تمام نابسامانی ها و مشکلات امروز کشور بخاطر این است که بعضی از مسئولین شهدا را فراموش کرده اند و سیر و سلوک شهیدان را کنار گذاشته اند.
فراموش شدن شهدا از اذهان مسئولان، دلیل نابسامانی های کشور/دشمن به دنبال کمرنگ کردن ارزش شهدا در جامعه است
به گزارش پهره ؛ یادواره سردار شهید ولی فتح مرادی صبح امروز با حضور فرمانده سپاه شهرستان ایرانشهر ، امام جمعه معزز شهرستان ، فرماندار ایرانشهر ، اعضای شورای شهر و فرماندهان نظامی و انتظامی، علما و روحانیون، سران طوایف و معتمدان، بسیجیان شیعه وسنی، اقشار مختلف مردم، خانواده‌های معظم شهدا و برخی دیگر از مسئولان شهرستان در مسجد آل رسول(ص) ایرانشهر برگزار شد .

حسین پودینه فرمانده سپاه شهرستان ایرانشهر در ابتدای مراسم با گرامی داشتن یاد و خاطره شهدا و بخصوص شهید ولی فتح مرادی گفت : یکی از اهداف و راهبردهای دشمن تغییر ارزشها در جامعه است که مهمترین ارزش گرانبهایی که از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون عامل پیشرفت و حفظ معنویت در جامعه ما بوده، همین زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدای عزیز است.

پودینه اظهار داشت : امروز بجای استفاده از تمثالهای شهدا در جامعه ، تبلیغات مسائل اقتصادی جایگزین شده که این تاثیر مستقیمی در ارزشهای شهدا دارد و باعث کمرنگ شدن این ارزشها در بین آحاد مردم شده است.
 
حجت الاسلام ابطحی امام جمعه شهرستان ایرانشهر نیز در این مراسم گفت : مجلس شهدا ، مجلس ختم نیست که برای مردگان برگزار شود ، مجلس کسانی است که زنده اند و یاد و خاطره آنها می تواند حیات بخش جامعه باشد.

ابطحی افزود : مردگی جامعه زمانی پیش می آید که یاد شهیدان به فراموشی سپرده شود ، مرام شهیدان کنار گذاشته شود و به سیره شهیدان عمل نشود که چنین جامعه ای حقش مرگ است.



وی گفت :  یادواره شهدا یعنی دست گذاشتن روی سینه شهدا ، شهیدان همگی زاهد بودند یعنی به دنیا و تعلقات آن دلبستگی نداشتند. تمام نابسامانی ها و مشکلات امروز کشور بخاطر این است که بعضی از مسئولین شهدا را فراموش کرده اند و سیر و سلوک شهیدان را کنار گذاشته اند و بر عهد و پیمان با امامشان باقی نمانده اند .

حجت الاسلام ابطحی در پایان خاطر نشان کرد: آفت مملکت ما از فراموش کردن یاد شهیدان است ، شهیدان ساده زیست بودند و اهل تجمل و تفاخر نبودند ، همچنین که حضرت امام (ره) بالاترین آفت را برای انقلاب اسلامی ایران این میدانست که کسانی مسئولیت را بدست بگیرند که از طبقه مستضعف جامعه نباشند و از مرفهین جامعه باشند.
 
همچنین در پایان مراسم از خانواده معزز شهیدان، ولی فتح مرادی ، مجید اربابی ، پیربخش عبداللهی ، رئیس محمد سابک زهی و نور محمد سنجرزهی تقدیر به عمل آمد .



گفتنی است سردار شهید ولی فتح مرادی فرمانده سپاه شهرستان ایرانشهر صبح یکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۸ در همایش وحدت شیعه و سنی که با شرکت سران طوایف در منطقهٔ پیشین شهرستان سرباز جریان داشت در عملیات انتحاری توسط گروهک تروریستی جندالشیطان دست نشانده ایادی پلید و کوردل استکبار جهانی، به همراه تعدادی از فرماندهان ارشد سپاه و سران طوایف بلوچستان به خیل شهدا و یاران شهیدش پیوست.
انتهای پیام//

 
کد مطلب: 422441
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *