سه شنبه ۸ آبان ۱۳۹۷ ۱۵:۴۸
۰

اتحادیه اروپا: کانال ویژه مالی ایران و اروپا در دست اجرا است

خبرگزاری آلمانی دویچه‌وله امروز (سه شنبه) به نقل از یکی از سخنگویان اتحادیه اروپا گزارش داد که ساز و کار ویژه مالی برای حفظ مراودات مالی و تجاری با ایران در دست اجرا است.
اتحادیه اروپا: کانال ویژه مالی ایران و اروپا در دست اجرا است
به گزارش پهره ؛ به نقل از ایرنا؛ تارنمای آلمانی دویچه وله که نام این سخنگو را بیان نکرده است، نوشت: اتحادیه اروپا مصمم است توافق هسته ای با ایران را حفظ کند. 
سخنگوی اتحادیه اروپا در مورد علت تأخیر عملیاتی شدن این سازوکار پیش از سرگیری دور دوم تحریم‌های آمریکا (در 13 آبان) گفت: تصمیم به راه‌ اندازی چنین سازکاری، دوم مهرماه (24 سپتامبر) در دیدار وزیران خارجه اتحادیه اروپا در حاشیه اجلاس سالانه سازمان ملل در نیویورک اتخاذ شد. این تصمیم سپس برای طراحی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا واگذار شد.
او افزود که روشن شدن جزئیات کامل و شیوه اجرای این تصمیم نیاز به زمان دارد.
گفتنی است، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه به تازگی به شبکه آمریکایی سی بی اس گفته بود که نخستین باری است که اروپایی ها نه تنها علیه سیاست ایالات متحده اظهار نظر می کنند بلکه به دنبال توسعه فرایندی برای توقف و جبران تحریم ها هستند.
وی دیروز (دوشنبه) نیز خبر از عملیاتی شدن سازوکارهای اتحادیه اروپا در چند روز آینده داده بود.
ظریف با این حال گفت: ممکن است که به خاطر فشارها و کارشکنی که آمریکایی ها در تمام مراحل تدوین این ساز و کارها دنبال می کرد، زمان استفاده از این ساز و کارها مقدار دیگری طول بکشد.
انتهای پیام//
کد مطلب: 422468
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *