بیش از 85 برنامه در هفته وقف سیستان و بلوچستان برگزار می شود

15 آبان 1397 ساعت 12:53

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه وقف و نیت وقف حد و حدود جغرافیایی ندارد گفت: بیش از ۸۵ برنامه در هفته وقف سیستان و بلوچستان برگزار می شود.


به گزارش پهره ؛ حجت الاسلام مومنی مقدم در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: به مناسبت هفته وقف بیش از 85 برنامه در سراسر استان برگزار می شود.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان  و بلوچستان با بیان اینکه همایش یاوران وقف 20 آبان در زاهدان در دانشکده علوم قرآنی با حضور جامعه هدف برگزار می شود، افزود: همایش یاوران وقف در شهرهای مختلف استان برگزار می شود.
 
مومنی مقدم  گفت: نشست های تخصصی با صنوف و گروه های مختلف، فعال سازی انجمن ها یاوران وقف و برپایی ایستگاه هایی برای افزایش وقف از دیگر ویژه برنامه های هفته وقف است.
 
وی با بیان اینکه وقف باید برطرف کنند نیازهای روز جامعه باشد، افزود: وقف دشمن فقر است؛ وقف مخصوص یک مذهب و دین خاص نیست؛ بزرگترین دانشگاه های کشورهای غیر اسلامی، مسیحی و یهودی با پشتوانه موقوفات مدیریت می شود؛ بزرگترین مراکز هنری با پشتوانه موقوفات مدیریت می شود.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اینکه تنها در سه شهرستان اداره و در یک شهرستان نمایندگی داریم، گفت: حوزه کاری همکاران ما در شهرستانها وسیع است.
 
وی افزود: تنها در جنوب استان در ایرانشهر اداره داریم که کل شهرهای جنوبی استان را پوشش می دهد، در زابل و زاهدان یک اداره و دفتر نمایندگی در زهک داریم.
 
مومنی مقدم تاکید کرد: برای نیت وقف و ایجاد وقف جدید هیچ مرز جغرافیایی تعریف نشده است؛ ما می توانیم در دیگر استانها وقف ایجاد کنیم و نیت وقف در در خود استان باشد؛ وقف و نیت وقف حد و حدود جغرافیایی ندارد.
 
وی با بیان اینکه ۵ هزار موقوفه در سطح سیستان و بلوچستان وجود دارد، افزود: بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ موقوفه مساجد، ۱۷۰ موقوفه حسینیه و زینبیه و دیگر اماکن مذهبی، ۴۱ موقوفه آرامستان و قبرستان، ۴۵موقوفه حوزه علمیه و ۱۰ موقوفه قرآنی است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با تاکید بر اینکه همه می توانند واقف باشند، تصریح کرد: همکاران ما به صورت شبانه روزی تلاش می کنند که از موقوفات سرکشی کنند.
انتهای پیام//


کد مطلب: 422504

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/422504/بیش-85-برنامه-هفته-وقف-سیستان-بلوچستان-برگزار-می-شود

پهره
  https://www.pahreh.ir