يکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ ۱۵:۰۷
۰
رئیس میراث فرهنگی ایرانشهر مطرح کرد

لزوم برخورد با عاملان فروش محصولات سوزن دوزی قاچاق در ایرانشهر

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایرانشهر گفت: برخورد با عاملان فروش محصولات سوزن دوزی قاچاق در شهر ملی سوزن دوزی ضروری است.
لزوم برخورد با عاملان فروش محصولات سوزن دوزی قاچاق در ایرانشهر
به گزارش پهره ؛ عبدالحمید خدایاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایرانشهر اظهار کرد: با توجه به ارزان بودن محصولات سوزن دوزی که اغلب به صورت قاچاق وارد میشوند، ممکن است خرید و فروش این محصولات به راحتی انجام شود.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایرانشهر افزود: معرفی سوزن دوزی اصیل ایرانشهر با طرح ها و ویژگی های منحصر به فردش به صنعتگران و خریداران نیز یکی از راه هایی است که میتواند در فروش بهتر آن و جلوگیری از خرید محصولات بی کیفیت خارجی موثر باشد.
این مسئول ادامه داد: خرید محصولات وارد شده میتواند به بازار فروش محصولات ارزشمند منطقه و حتی به کیفیت این محصولات آسیبهای جدی وارد کند بنابراین اقداماتی را با حمایت اداره کل میراث فرهنگی استان اجرا خواهیم کرد.
وی گفت: طرح شناسایی صنعتگران نیز میتواند بسیار موثر واقع شود چرا که شناسایی صنعتگران می تواند افزایش کیفیت، معرفی و فروش محصولات سوزن دوزی بلوچی و در نتیجه شناسایی افراد سودجو را به دنبال داشته باشد.
 خدایاری بیان کرد: شناخت محصولات صنایع دستی که به صورت قاچاق از طریق مرز مشترک با افغانستان وارد می شود بسیار ضروری است که در جلسات مختلف به آن پرداخته شده است.
وی گفت: برخورد با عاملان فروش این محصولات توسط دستگاه های نظارتی بسیار ضروری است و مردم نیز میتوانند در شناسایی افراد سودجو و تحویل آنها به مقامات قضایی نقش مهمی را ایفا کنند.
وی خاطرنشان کرد: با راه افتادن دبیرخانه شهر ملی سوزن دوزی این صنعت آسیب شناسی شده و با آن مقابله میشود.
انتهای پیام//
کد مطلب: 422555
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *