برداشت چای ترش در سیستان و بلوچستان آغاز شد

21 آبان 1397 ساعت 13:43

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برداشت چای ترش از سطح 650 هکتار از زمین های کشاورزی این استان آغاز و تا اوایل آذرماه ادامه دارد.


به گزارش پهره ؛ اردشیر شهرکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرستان های دلگان، نیکشهر، ایرانشهر، چابهار و مهرستان عمده مناطق کشت چای در سیستان و بلوچستان محسوب می شوند.
وی با بیان اینکه از هر هکتار مزارع چای ترش سیستان و بلوچستان 800 کیلوگرم محصول برداشت می شود پیش بینی کرد در مجموع 520 تن چای ترش در این استان برداشت شود.
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: این استان رتبه نخست تولید چای ترش را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به خواص چای ترش اظهار داشت: چای ترش سرشار از آهن، مس، اسید سیتریک، آنتوسیانین، فلاونوئیدها و ویتامین c در رفع بسیاری از بیمارهای و در نتیجه افزایش طول عمر موثر است.
به گزارش ایرنا چای ترش با خواص منحصر به فرد خود باعث کاهش فشار و چربی خون به عنوان شایع ترین امراض می شود و در نتیجه انسان با مصرف آن عمری طولانی تر خواهد داشت.
سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، مرکبات و غیره دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید 2 بار محصول را دارد.

انتهای پیام //


کد مطلب: 422560

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/422560/برداشت-چای-ترش-سیستان-بلوچستان-آغاز

پهره
  https://www.pahreh.ir