دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ ۱۴:۵۴
۰

تشخیص چهره با کمک توالی یابی DNA در دوربین های مداربسته!

اخیرا پلیس لندن با امتحان یک سیستم تشخیص چهره جدید در کارناوال ناتینگ هیل، مرتکب اشتباه خجالت آور و نگران کننده ای شد. تکنولوژی جدید حدودا ۳۵ تشخیص اشتباه از بین مظنونین شناخته شده و مردم عادی حاضر در کارناوال داشت و یک نفر هم به طرز ناشایستی بازداشت شد.
تشخیص چهره با کمک توالی یابی DNA در دوربین های مداربسته!
به گزارش پهره ؛ سیستم های مراقبت تصویری بر پایه دوربینهای مدار بسته قرار بود که جامعه ای امن تر و قابل اطمینان تر برایمان فراهم کنند ولی با وجود دهه ها تحقیق و پیشرفت در این زمینه، آنها هنوز هم به از پس کنترل اوضاع در دنیای واقعی بر نمی آیند. به طور مثال در زمان وقوع شورشهای خیابانی در لندن در سال ۲۰۱۱، از تعداد ۴۹۶۲ بازداشت انجام شده تنها یکی از آنها با استفاده از نرم افزار تشخیص چهره انجام شد.
عدم موفقیت این تکنولوژی بیشتر به دلیل افرادی ست که باید در یک اتاق تاریک ساعتها برای بررسی این فیلمها یا عکسهای ضبط شده بنشینند و تک تک آنها را چک کنند. روشی که برای محافظت از یک شهر اصلا کافی نیست. اما تحقیقات اخیر نشان داده است که می توانیم عملکرد این تکنولوژی را با استفاده از پیشرفتهای نرم افزاری بوجود آمده در یک حوزه علمی کاملا مجزا، یعنی توالی یابی DNA یا  DNA Sequencing Analysis ، بهبود ببخشیم. اگر ما با ویدیوی ضبط شده مثل یک منظره در حال تکامل مانند DNA رفتار کنیم، این ابزارها و تکنیکهای نرم افزاری می توانند تکنولوژی سیستمهای محافظت تصویری را متحول کنند.
از زمان نصب اولین دوربین مداربسته در لندن در سال ۱۹۶۰ توسط نیروی پلیس متروپولیتن، تاکنون حدود ۶ میلیون از آنها در انگلستان نصب شده است. اخیرا مجوز دوربین های پوشیدنی هم برای افسران پلیس صادر شده است که نه تنها تعداد ویدیوهای ضبط شده را بیشتر می کند، بلکه به دلیل حرکت مداوم تصاویر ضبط شده، پروسه تحلیل و بررسی آنها را هم پیچیده تر می سازد.
هنوز هم بیشتر فعالیتهای تکنولوژی مراقبت تصویری در محیط های کنترل شده انجام می شود. وظایفی مانند تشخیص ورود غیر مجاز به یک محدوده مشخص، شمارش افراد در حال عبور از یک در مشخص و یا تشخیص شماره پلاکها به راحتی قابل انجام است.
ولی تحلیل تصاویر ضبط شده از تجمع های مردمی یا شناسایی شخصی خاص در یک خیابان شلوغ توسط این تکنولوژی زیاد قابل اطمینان نیست، زیرا تصاویر ثبت شده از فضای باز تنوع و تغییرات زیادی دارند. ما برای توسعه دادن و ایجاد تغییر یک تغییر اساسی در این سیستمها به نرم افزاری نیاز داریم که به جای اینکه با این وظایف به دردسر بیفتد، بتواند این متغیرها را کنترل و مدیریت کند. یکی از حوزه هایی که تخصصش مدیریت حجم عظیمی از اطلاعات بسیار متغیر است،حوزه علم ژنومیک است.
انتهای پیام//
کد مطلب: 422564
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *