چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ۱۳:۴۶
۰

دومین جشنواره ملی اردویی عکس‌نگاران در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان گفت: دومین جشنواره ملی اردویی عکس‌نگاران برای دومین سال متوالی در سه بخش طبیعت، چشم‌انداز و بخش ویژه سیستان و بلوچستان در آذرماه جاری برگزار خواهد شد.
دومین جشنواره ملی اردویی عکس‌نگاران در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود
به گزارش پهره ؛ حسین مسگرانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: سال گذشته در کنار رسانه یکی از جشنواره‌ها و رویدادهایی که به معرفی استان پرداخت جشنواره ملی اردویی عکس نگاران بود که قرار است امسال برای دومین سال متوالی در سه بخش طبیعت، چشم انداز و بخش ویژه سیستان و بلوچستان در آذرماه جاری برگزار شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پس از فراخوان جشنواره 400 نفر از عکاسان سراسر کشور برای حضور در سیستان و بلوچستان و عکاسی از مناظر و صحنه‌های استان اعلام آمادگی کردند افزود: در نهایت از این تعداد 35 نفر عکاس انتخاب شدند همچنین 15 نفر دیگر نیز به صورت خود جوش برای حضور در این اردو به استان آمدند.
وی عنوان کرد: این عکاسان در قالب یک اردوی چهار روزه در منطقه سیستان مرکز استان و جنوب سیستان و بلوچستان به عکاسی پرداختند که در نهایت آثار برگزیده انتخاب و به نفرات برتر جوایزی اهدا شد.
وی از برگزاری دوره دوم جشنواره ملی عکس نگاران در سیستان و بلوچستان خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال نیز عکاسان منتخب از نهم آذرماه وارد زاهدان می‌شوند و به انتخاب خودشان در یکی از شهرستان‌های زابل، زاهدان، ایرانشهر، سراوان و چابهار به عکاسی خواهند پرداخت.
مسگرانی گفت: خوشبختانه سال گذشته عکاسانی که برای عکاسی است مناظره سیستان و بلوچستان به این استان سفر کرده بودند در فضای مجازی و بسیاری از جشنواره‌های دیگر به معرفی استان پرداختند و می‌توان گفت عکس‌های این جشنواره انعکاس خوبی در سطح جهانی پیدا کرده بود.
مدیرکل فرهنگ ارشاد ‌سیستان و بلوچستان با بیان اینکه جایگاه تصویر و عکس و کاربردی که امروزه دارد بسیار مثمرثمر است گفت: به همین دلیل تصمیم گرفتیم با استفاده از عکس به جهان نشان دهیم سیستان و بلوچستان استانی محروم نیست بلکه محروم نگه داشته شده است.
وی از بخش ویژه‌ای در این جشنواره خبر داد و عنوان کرد: عکسانی هم که قبلا از هر یک از مناظر استان عکس گرفته‌اند می‌توانند در این جشنواره شرکت و با عکاسان دیگر به رقابت بپردازند. آثار شرکت‌کنندگان 14 آذرماه توسط سه داور ملی و یک داور استانی ارزیابی می‌شود و در اختتامیه جشنواره از نفرات برتر تجلیل خواهد شد.
انتهای پیام//
کد مطلب: 422606
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *