پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ ۱۲:۲۳
۰

کشته شدن 30 داعشی در صحرای «سویداء» سوریه

ارتش سوریه پس از آزاد کردن گروگان‌های «سویداء» از دست داعش، عملیات علیه این گروه را در استان سویداء گسترش داد و بیش از 30 عنصر از این گروه را از پای درآورد.
کشته شدن 30 داعشی در صحرای «سویداء» سوریه
به گزارش پهره ؛ به نقل از فارس ، ارتش سوریه و نیروهای همپیمانش به عملیات خود علیه گروه تروریستی داعش در ارتفاعات «الصفا» ادامه دادند.
این منطقه در حد فاصل صحرای شرقی دمشق و مرزهای اداری ریف «سویداء» واقع شده و در حال حاضر عناصر داعش در این منطقه در محاصره کامل ارتش سوریه قرار دارند.
روزنامه الوطن سوریه گزارش داد که در جریان عملیات گسترده داعش علیه داعش در این منطقه دستکم 30 عنصر تروریستی کشته شدند.
به گفته الوطن، این تعداد عنصر داعشی از زمان آزاد شدن ربوده‌شدگان سویداء تا روز گذشته کشته شدند.
بدین ترتیب از زمان آغاز عملیات ارتش سوریه در سوم مرداد سال جاری علیه داعش تا کنون بیش از 411 عنصر از این گروه کشته و دهها نفر دیگر نیز زخمی شدند.
گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- هم درگیری شدید بین ارتش سوریه و عناصر داعش در این محور را گزارش و تأکید کرد که ارتش سوریه در تلاش است هر چه بیشتر در عمق این منطقه نفوذ کند تا به حضور داعش در این منطقه پایان دهد.
دیدبان اعلام کرد که پس از آزاد شدن گروگانهای سویداء، ارتش سوریه و نیروهای روس تصمیم گرفتند که به صورت کامل به حضور داعش در منطقه ارتفاعات الصفا پایان دهند.
درباره آزادسازی گروگانهای سویداء باید گفت که نیروهای ارتش سوریه 17 آبان ماه جاری و در جریان یک عملیات توانستند ۱۹ زن و کودکی را که داعش در سویداء ربوده بود، آزاد کنند.
ارتش سوریه در این عملیات، توانست با حمله به مواضع تروریست‌های داعش در «حمیمه» واقع در شمال شرق «تدمر» با آن‌ها درگیر شود و گروگان‌ها را آزاد کند.
در عملیات ارتش سوریه گروگانها آزاد و هشت تروریست که برخی از آنان از تبعه‌های خارجی بودند، کشته و یک تروریست نیز بازداشت شد.
داعش سوم مرداد ماه بود که از شرایط جنوب سوریه و عملیات ارتش این کشور علیه گروه‌های تروریستی مسلح در استان‌های درعا و قنیطره سوء استفاده نمود و به مواضع دولت سوریه در استان سویداء حمله کرد.
داعش در این حمله که از سمت منطقه التنف ( منطقه اشغال شده توسط آمریکا) صورت گرفت، با حملات انتحاری، ۲۵۰ نفر را کشت و ۳۰ تن را به گروگان گرفت که بیشتر آنان زنان و کودکان بودند.
انتهای پیام//
کد مطلب: 422627
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *