جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ ۱۷:۳۱
۰

رشوه ۳۰۰میلیون دلاری عربستان به ربع پهلوی

برخی منابع خبری از دیدار رضا پهلوی با برخی مقامات سیاسی عربستان خبر داده‌اند.
رشوه ۳۰۰میلیون دلاری عربستان به ربع پهلوی
به گزارش پهره ؛ پایگاه «کریتیکس کارینکل» مستقر در بیرمنگام انگلیس،  به نقل از برخی منابع نزدیک به مقامات ریاض گزارش داده که به تازگی رضاپهلوی با سفیر عربستان در آمریکا و برخی دیگر از مقامات بلندپایه سعودی دیدار داشته است.
گفته شده در این دیدارها که در نیویورک بوده است، رضاپهلوی، فرزند شاه سابق ایران خواستار کمک رهبران ریاض به او برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران شده است.
 
به گفته این منابع، مقامات سعودی در این دیدارها وعده کمک به رضا پهلوی را منوط به آن که او برخی اغتشاشات در شهرهای بزرگ ایران را دنبال کند، داده‌اند.
 
در این گزارش گفته شده، برخی دیدارهای پیشین میان رضا پهلوی و مقامات سعودی که از سال گذشته میلادی آغاز شده، به اختلافات و فضای متشنج میان اطرافیان او دامن زده و برخی از اطرافیان او این گونه همکاری‌ها میان رضاپهلوی و سران ریاض را غیرقابل قبول عنوان کرده‌اند.
 
اگرچه منابع رسمی سعودی میزان کمک‌های اعطا شده به فرزند شاه سابق ایران را اعلام نکرده‌اند، اما گزارش‌های منتشر شده براساس اظهارات «جرج نادر»، مشاور حاکم امارات و همچنین برخی لابی‌های واسطه‌گر در «بنیاد دفاع از دمکراسی‌ها» در واشنگتن و حتی منابع وزارت خارجه آمریکا نشان می‌دهد که رضاپهلوی مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار را به تازگی از سعودی‌ها تحت عنوان کمک به اغتشاشات در ایران دریافت کرده است.
 
این گزارش در پایان می‌گوید که رضا پهلوی امیدوار است با حمایت اسرائیل، عربستان و امریکا بتواند با ایجاد اغتشاش در ایران اهداف مورد نظر خود را دنبال کند.
 
منبع: مهر 

انتهای پیام//
کد مطلب: 422655
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *