شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ ۱۷:۲۹
۰
مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان:

۱۰۰درصد خون تامین شده استان به بیماران تالاسمی تخصیص می یابد

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: 100درصد خونی که در داخل استان تامین می شود به بیماران تالاسمی تخصیص می یابد.
۱۰۰درصد خون تامین شده استان به بیماران تالاسمی تخصیص می یابد
به گزارش پهره ؛ سهیلا خسروی در گفتگو با عصرهامون اظهار کرد: سیستان وبلوچستان یکی از استان هایی است که به دلیل داشتن تعداد زیاد بیماران مبتلا به بیماری تالاسمی همواره نیازمند اهداء خون توسط شهروندان می باشد.
وی ادامه داد: در حال حاضر 3هزار و200 بیمار مبتلا به تالاسمی در استان وجود دارد که اکثر آنها در جنوب سیستان وبلوچستان هستند و از این تعداد 900 نفر نیز در شهرستان زاهدان سکونت دارند که نیازمند رسیدگی و اهدای خون هستند.
خسروی با اشاره به کمبود شدید گروه های خونی O وB در استان تصریح کرد: پایگاه های انتقال خون در سراسر استان این آمادگی را دارند تا نسبت به دریافت خون اهدایی شهروندان اقدام کنند که پایگاه انتقال خون زاهدان از ساعت 7 صبح الی 20 به صورت یکسره دایر و پذیرای شهروندان است.
به گفته مدیرکل انتقال خون استان؛ کیوسک مستقر این اداره کل در خیابان دانشگاه زاهدان نیز همه روزه از ساعت 7 الی 12ظهر آماده دریافت خون می باشد که تیم های سیار نیز با تردد در نقاط مختلف شهر این کار را انجام می دهند.
وی ادامه داد: پایگاه های انتقال خون استان در شهرستان های ایرانشهر، زابل و چابهار نیز این امکان را دارند تا خون اهدایی شهروندان را دریافت کنند که باز هم علیرغم اینکه 100 درصد تولید خون استان به این بیماران داده می شود باز هم نیاز داریم تا از سایر استان های نسبت به انتقال خون اقدام کنیم.
خسروی تاکید کرد: تنها در سال گذشته 134هزار واحد خون در استان پخش شد که 70 هزار واحد آن تولید داخل بود، 30هزار واحد از سایر استان ها دریافت شد و مابقی حاصل فرآورده های خونی بوده است.
انتهای پیام//
کد مطلب: 422679
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *