يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ۰۸:۵۰
۰

تعطیلی پنج شنبه‌ها ملغی می‌شود؟

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: هدف از تعطیلی روز آخر هفته این بود که دانش‌آموزان با حضور در مدرسه درس زندگی بیاموزند.
تعطیلی پنج شنبه‌ها ملغی می‌شود؟
به گزارش پهره ؛ به نقل از آنا، محمدمهدی زاهدی در مورد مصوبه  تعطیلی پنجشنبه‌ها اظهار کرد: شورای عالی آموزش‌وپرورش با اهداف خاصی روز پنج‌شنبه آخر هفته را تعطیل اعلام کرد البته هدف از این طرح این نبود که مدرسه تعطیل شود و کلاس‌ها تشکیل نشود بلکه قرار بود دانش‌آموزان در کنار معلم و مربیان حضور پیداکرده و باهم تعامل و گفتگو کنند.
عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: بنا بود در این روز مسائل مذهبی، با دانش‌آموزان مطرح شود و ارتباط آن‌ها با مسجد محل توسط معلم بیشتر شود. در واقع قرار بود که دانش‌آموزان در این روز درس زندگی بیاموزند و در کنار نهادها و ارگان‌های مختلف مانند محیط‌زیست قرار گیرند و با راه و رسم زندگی آشنا شوند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: اما هیچ‌کدام از این اهداف محقق نشد و این تعطیلی به ضرر دانش‌آموزان نیز شد.
زاهدی در ادامه با اشاره به اینکه این مصوبه نتایج خوبی به دنبال نداشته است، اضافه کرد: با اجرای این مصوبه نه‌تنها اهداف آموزش‌وپرورش دنبال نشد بلکه ساعت کار در مدارس کم، ارائه دروس فشرده‌تر شد و معلم مجبور می‌شود دروس را در زمان کمتری به دانش‌آموزان ارائه دهد که این موضوع هم‌فشار بر دانش‌آموز و هم معلم است.
عضو کمیسیون آموزش مجلس در ادامه تصریح کرد: در واقع اجرای این مصوبه نه‌تنها نتوانست اهداف خود را دنبال کند بلکه از نظر آموزشی نیز به سیستم آموزش‌وپرورش ضرر زد.
وی با اشاره به اینکه روزهای پنج‌شنبه یا باید به حالت قبل برگردد و یا اینکه اهدافی که این مصوبه دارد دنبال شود، ادامه داد: برنامه‌های پرورشی باید در سرفصل روزهای پنج‌شنبه قرار گیرد و برنامه‌هایی مدون برای ارتباط مدرسه با مسجد دنبال شود. این برنامه می‌تواند علاوه بر آموزش درس زندگی به دانش‌آموزان قسمتی از سند تحول بنیادین را نیز به اجرا دربیاورد.

انتهای پیام//
کد مطلب: 422685
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *