برگزاری جشنواره رویش استعدادها و ایده های خلاق در ایرانشهر

6 آذر 1397 ساعت 9:06

جشنواره رویش استعدادها و ایده های خلاق توسط مرکز علمی کاربردی اندیشه نو ایرانشهر با هدف ترویج گفتمان ایده پردازی و خلاقیت در این شهر برگزار گردید.


به گزارش پهره، جشنواره رویش استعدادها و ایده های خلاق با حضور رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان و ۲۰۰ نفر از دانشجویان، دانش آموختگان، دانش آموزان مدارس دخترانه و پسرانه و مسئولان شهرستان در مرکز علمی کاربردی اندیشه نو ایرانشهر برگزار گردید.

ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی سیستان و بلوچستان، ضمن تبریک هفته وحدت و هفته بسیج درخصوص ظرفیت های شهر ایرانشهر بیان داشت: با توجه به اینکه ایرانشهر به عنوان شهر سوزندوزی انتخاب شده ما می توانیم از این فرصت استفاده کنیم و محصولات سوزن دوزی را نه تنها به بازارهای داخل بلکه به دنیا معرفی کنیم و سهمی در بازارهای جهانی داشته باشیم و این پتانسیل را به دنیا معرفی کنیم در این صورت هیچ جوانی در ایرانشهر بیکار نخواهد ماند.

وی افزود:ما باید هوش مالی، هوش بازاریابی و هوش کسب و کار خود را تقویت کنیم.

حبیب الله سالارزهی بیان کرد: ما مصمم هستیم برنامه های ایده پردازی را نه تنها در شهرهای بزرگ استان بلکه در شهرها و بخشهای دیگر مانند دلگان، بزمان و بمپور برگزار کنیم. تا همه با فضای ایده پردازی آشنا شوند. در این مقطع از زمان که کشور ما با تحریم های ظالمانه دشمنان مواجه شده ما می توانیم با ترویج ایده پردازی و کارآفرینی و افزایش تولیدات داخل به جنگ با تحریم ها برویم. ما باید در جریان ایده پردازی خود و فرزندانمان را باور داشته باشیم. اگراستعدادهای فرزندان ما به درستی مدیریت و هدایت شوند قطعاً اینده روشن و پرافتخاری پیش رو خواهند داشت.

 جمیله کریمی رئیس مرکز علمی کاربردی اندیشه نو ایرانشهر در خصوص برگزاری جشنواره بیان داشت: جشنواره رویش استعدادها و ایده های خلاق به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی و با هدف کشف خلاقیت ها و استعدادهای نوآورانه و معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه استان در حوزه گردشگری، غذاهای بومی و محلی، صنایع دستی و صنایع خلاق برگزار شد.

کریمی اظهار داشت: از آنجائیکه رسالت دانشگاه جامع علمی کاربردی کارآفرینی و مهارت آموزی است و این رویدادها فرصتی برای شناسایی استعدادها و تبدیل آنها از بالقوه به بالفعل است. لذا این آمادگی وجود دارد که با توجه به برگزاری نخستین جشنواره رویش استعدادها و ایده های خلاق توسط مرکز علمی کاربردی اندیشه نو بصورت مستمر شاهد شکوفایی و تبلور استعدادها و ایده های کارآفرینانه باشیم.

وی گفت: با توجه به اینکه قرن21، قرن نوآوری و خلاقیت محسوب می شود خواستار ترویج این گفتمان در سطوح مختلف جامعه متناسب با ظرفیت های موجود در شهرستان شدیم. متاسفانه در سیستم آموزشی ما در کنار مباحث درسی و آموزشی آنطور که باید و شاید به ترویج کارآفرینی و ایده پردازی پرداخته نشده است.  لذا در سطح مدارس شهر نیز گفتمان ایده پردازی و خلاقیت را در دستور کار خود قرار دادیم.

رئیس مرکز علمی کاربردی اندیشه نو ایرانشهر ادامه داد: افراد شرکت کننده در این جشنواره به ارائه ایده های خود پرداختند و پس از داوری ایده ها، 5 ایده برتر انتخاب و به رسم یاد بود لوح تقدیر و تندیس نخستین جشنواره رویش استعدادها و ایدهای خلاق به ایده پردازان و ارائه دهندگان محصولات کارآفرینی اهدا گردید، همچنین جشنواره مذکور با برنامه های متنوعی از جمله اجرای بازیهای بومی محلی، موسیقی زنده محلی و پذیرایی سنتی همراه بود.

در کنار آن نمایشگاه توانمندی های بانوان در بخش های غذاهای بومی-محلی که بیش از ۵۰ نوع غذا انواع نان های سنتی، حلوا، انواع ترشی، مربا، انواع دمنوش های محلی، انواع گیاهان دارویی بومی و صنایع دستی شامل حصیر بافی، گلیم، سوزن دوزی، سکه دوزی، تابلوفرش و نقاشی به نمایش گذاشته شد و در پایان به غرفه های برتر جوایزی اهدا شد.


انتهای پیام/


کد مطلب: 422749

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/422749/برگزاری-جشنواره-رویش-استعدادها-ایده-های-خلاق-ایرانشهر

پهره
  https://www.pahreh.ir