يکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ ۱۴:۳۶
۰

بیش از 26 هزار کودک ایرانشهری غربالگری بینایی شدند

رئیس اداره بهزیستی ایرانشهر گفت: 26 هزار و 700 کودک بین سه تا 6 سال از ابتدای آبان تاکنون معاینه و غربالگری بینایی شدند.
بیش از 26 هزار کودک ایرانشهری غربالگری بینایی شدند
به گزارش پهره ؛ ابراهیم نرماشیری اظهار داشت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم برای کودکان 3 تا 6 سال در بیش از 100 پایگاه بینایی سنجی و مراکز مهد کودک ایرانشهر در حال اجراست.
وی بابیان اینکه این طرح تا پایان آذر ادامه دارد افزود: امسال 36 هزار کودک سه تا 6سال در شهرستان ایرانشهر در قالب طرح غربالگری تنبلی چشم مورد پایش و سنجش بینایی قرار می گیرند.
رئیس اداره بهزیستی ایرانشهر با بیان اینکه این برنامه در سه سطح اجرا می شود، ادامه داد: کودکان در سطح اول توسط مربی از طریق چارت E یا دستگاه غربالگر بینایی مورد معاینه قرار گرفته و در صورت مشکوک بودن یا همکاری نداشتن به سطح دوم اپتومتریست ارجاع می شوند.
وی افزود: بعد از مشخص شدن وضعیت کودک در صورت لزوم جهت معاینات تخصصی تر به سطح سوم معاینه توسط پزشک معرفی می شوند.
نرماشیری اظهار داشت: کودکانی که در طول طرح مورد سنجش بینایی قرار می گیرند در صورت نیاز به کمک هزینه عینک و جراحی چشم از طرف سازمان بهزیستی حمایت می شوند.
وی گفت: این طرح با همکاری بهزیستی، دانشکده علوم پزشکی و آموزش و پرورش شهرستان ایرانشهر اجرا می شود که حدود 150 نفر به عنوان عوامل اجرایی و نظارت برای اجرای این طرح مشارکت دارند.
انتهای پیام//
کد مطلب: 422753
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *