چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ ۱۲:۱۲
۰

با تلاش متخصصین دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر، مادر باردار از مرگ حتمی نجات پیدا کرد

تلاش متخصصین و کادر درمانی بیمارستان های ایران و خاتم الانبیا برای نجات جان مادر باردار نتیجه داد.
با تلاش متخصصین دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر، مادر باردار از مرگ حتمی نجات پیدا کرد
دکتر کامران کردی معاون درمان دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر در این رابطه به خبرنگار پهره گفت :با تلاش متخصصین و کادر درمانی دو بیمارستان ایران و خاتم الانبیا مادر باردار را از مرگ حتمی نجات دادند.
کردی گفت : مادر باردار ۲۲ ساله در حاملگی سوم با شکایت دردهای زایمانی در ششم آذرماه به بلوک زایمان بیمارستان ایران مراجعه و در ساعت ۲۳:۲۵ جهت زایمان بستری گردید که در ابتدا علائم حیاتی نرمال و کلیه اقدامات درمانی لازم جهت بیمار صورت گرفت. در هفتم آذرماه به علت عدم پیشرفت زایمان و تاکیکاردی جنینی به دستور متخصص زنان مادر با علائم حیاتی نرمال در ساعت ۲۱جهت سزارین به اتاق عمل منتقل شد.
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر اظهار داشت: بلافاصله پس از اتمام عمل، مادر دچار ایست قلبی تنفسی گردید که با تلاش به موقع و دلسوزانه متخصص بیهوشی مجرب و کادر بیهوشی اتاق عمل پس از انجام اقدامات احیاء، بیمار برگشته و پس از تثبیت علائم حیاتی جهت انجام سی تی اسکن و مشاوره نورولوژی از نظر ضایعات مغزی مورد بررسی قرار گرفت.
کامران کردی گفت: سپس در شرایط کنترل شده و تحت نظارت مسئولین بیمارستان و مسئول امور مامایی ستاد معاونت درمان، مادر در حالی که اینتوبه بود به بیمارستان خاتم الانبیاء منتقل شد. در سی تی اسکن انجام شده مشکل مغزی مشاهده نگردید و بیمار به بخش آی سی یو بیمارستان خاتم منتقل و با ویزیت متخصص بیهوشی انکال، تحویل کادر پرستاری گردید.
وی اظهار داشت : در ادامه درمان مشاوره اورژانسی قلب صورت گرفت. پس از ویزیت متخصصین قلب، بیهوشی و داخلی و انجام مراقبت های دقیق کادر پرستاری و اکوی مجدد توسط متخصص قلب، پس از دو روز بستری، مادر جهت ادامه درمان در شرایط مساعد به بیمارستان ایران منتقل شد و در آنجا نیز پس از دو روز بستری و انجام کلیه اقدامات درمانی مناسب توسط کارکنان و متخصصین آن بیمارستان با حال عمومی خوب بیمارستان را ترک نمود و مقرر گردید پیگیری های بعدی این مادر توسط کارشناسان hrpبیمارستان انجام گردد.
انتهای پیام//
کد مطلب: 422766
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *