چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ۰۹:۰۴
۰

​260 بیمار دیالیز در ایرانشهر منتظر پیوند کلیه هستند

رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری های وزارت بهداشت در حاشیه همایش اهمیت اهداء عضو در ایرانشهر گفت : در کشور 8600 بیمار دیالیزی منتظر پیوند کلیه هستند که از این تعداد 260 بیمار در ایرانشهر سکونت دارند.
​260 بیمار دیالیز در ایرانشهر منتظر پیوند کلیه هستند
به گزارش پهره ؛ عصر دیروز اولین نشست تخصصی راه اندازی مرکز شناسایی پیوند و اهدای عضو دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر با حضور مهدی شادنوش، رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و هئیت همراه در ایرانشهر برگزار شد.

دکتر مهدی شادنوش با اشاره به تاکیدات دین مبین  اسلام در خصوص اهمیت جان انسان‌ها، گفت: خدمت به خلق از بالاترین عبادت‌ها و اهدای عضو بزرگ‌ترین ایثار و فداکاری است.

شادنوش یادآور شد: در بخش‌های کلیه، قلب، کبد و سایر ارگان‌ها بیمارانی هستند که نیازمند پیوند هستند.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری های وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: برگزاری این نشست‌ها، تلاشی برای فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ اهدای عضو در بین افراد جامعه در کشور است. 

وی افزود :پیوند به عنوان قله علم پزشکی شناخته می‌شود و نیازمند یک سیستم مدرن است لذا باید کار فرهنگ سازی به‌درستی انجام شود. 
 
رییس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت با اشاره به گستره فعالیت‌های مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت، تاکید کرد: حمایت طلبی و مشارکت سمن‌ها در فعالیت‌های این حوزه از سیاست‌های کنونی دولت است. 

 معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر نیز در این مراسم گفت : اهدای اعضای بدن عزیز از دست رفته یک خانواده، مصداق بارز عشق، بندگی و تسلیم در مقابل حق تعالی است و این رفتار ارزشی در دین مبین اسلام از مقام بالای برخوردار است.

نبی بخش داودی افزود : سالانه بر اثر سوانح و تصادف، حادثه و سایر موارد انسانهای بسیاری گرفتار مرگ مغزی می شوند که خانواده این افراد می توانند با اهدای اعضای بدن آنان، جان چند بیمار را نجات دهند.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در خصوص اهدای عضو افزود : فرهنگ سازی در مورد اهدای عضو افراد مرگ مغزی، اقدامی ضروری است و باید با بهره گیری از همه ابزارهای تبلیغاتی به اشاعه آن پرداخت.

حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی، امام جمعه ایرانشهر نیز در این مراسم گفت: اهدای عضو فرد دچار مرگ مغزی که مورد تایید پزشک با صلاحیت و به منظور نجات جان بیماری نیازمند باشد با توجه به فتوای صادره ازطرف مراجع تقلید هیچ منعی ندارد و به همه عزیزان توصیه می کنیم اینکار انسان دوستانه را ترویج کنند تا فرهنگ سازی شود.

انتهای پیام//

 
کد مطلب: 422793
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *