بیش از 200 هزار راس دام در ایرانشهر واکسینه شدند

21 آذر 1397 ساعت 13:43

رئیس دامپزشکی ایرانشهر گفت: بیش از 200 هزار راس دام سبک و سنگین از ابتدای امسال تا کنون علیه انواع بیماری‌های دامی در این شهرستان به طور رایگان واکسینه شدند.


به گزارش پهره ؛ فرامرز هاشمزهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از اقدامات دامپزشکی برنامه ریزی در خصوص ایمن سازی دام‌ها در مقابل بیماری‌هایی نظیر آبله، تب برفکی، تب کنگو و مبارزه با بیماری‌های مشترک مانند بروسلوز، شاربن و هاری است که برای برآورده شدن این هدف تمام دام‌های سبک و سنگین ایرانشهر واکسینه شدند.
وی ادامه داد: با توجه به افزایش دما و احتمال بروز بیماری تب کریمه کنگو و افزایش فعالیت کنه‌ها انتظار می‌ رود دامداران نسبت به سمپاشی محل نگهداری دام‌های خود اقدام کنند.
رئیس دامپزشکی ایرانشهر با بیان اینکه بیماری تب مالت از مهمترین بیماری ‌های مشترک میان انسان و دام است گفت: فردی که مبتلا به این بیماری شود چنانچه به موقع مورد درمان قرار نگیرد به طور حتم فوت خواهد کرد.
وی با بیان اینکه واکسیناسیون به طور رایگان انجام می‌ شود از دامداران خواست که همکاری لازم با گروه‌های اعزامی دامپزشکی به منظور واکسیناسیون دام را داشته باشند.
گفتنی است ؛ در شهرستان ایرانشهر بیش از 290 هزار راس دام سبک، 20 هزار راس گاو و گوساله و 15 هزار نفر شتر نگهداری می ‌شود.

انتهای پیام /


کد مطلب: 422796

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/422796/بیش-200-هزار-راس-دام-ایرانشهر-واکسینه-شدند

پهره
  https://www.pahreh.ir