پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ ۱۲:۲۶
۰

مراسم تولد شهرستان بمپور برپاشد/بخشدار به فرمانداری رسید

فرمانداری تازه تاسیس شهرستان بمپور ، صبح امروز با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور، نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ایرانشهر ، فرماندهان نظامی و انتظامی و شماری از مقامات و مسئولان محلی آغاز به کار کرد.
مراسم تولد شهرستان بمپور برپاشد/بخشدار به فرمانداری رسید
به گزارش پهره ؛ احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان ، صبح امروز با هدف افتتاح فرمانداری شهرستان بمپور و با استقبال مردم وارد این شهرستان شد و در همان ابتدای ورود به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.
فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر در ابتدای مراسم ارتقا بخش بمپور به شهرستان که در سالن ورزشی مرکز آموزش کشاورزی شهر بمپور برگزار شد با اشاره به صبوری و بردباری مردم این شهرستان گفت : تشکر میکنم از مردم قدرشناس بمپور که امروز نشان دادند که قدرشناس محبت های نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و این قطعا زیبنده شما مردم است زیرا شما در تمام زمینه ها فرزندانی را تربیت کردید که تاریخ استان و کشور از آنها به خوبی یاد میکند.


 
نبی بخش داوودی گفت : بمپور کهن شهری است در دل سیستان و بلوچستان که رمز و رازهای زیادی در دل خود دارد. روزی حوزه استحفاظی بمپور تا 30 کیلومتری نیکشهر بود که در این مدت 15 سال ، خیلی از شهرستان ها از بمپور جدا شدند.
وی اظهار داشت : تلاشهای زیادی در این مدت صورت گرفت و همه مسئولین تلاش کردند و آرزویشان ارتقای شهرستان بمپور بود اما خوشحالیم که امروز این اتفاق میمون افتاده است.
داوودی خاطر نشان کرد : برابر آخرین کاوش های باستان شناسان ، قدمت بمپور به موازات شهرسوخته و جیرفت است اما کمی دیر چهره این شهر شناخته شده است. اگر بمپور کهن است و نامی در تاریخ دارد ، مردمانی نامدار در تاریخ از خود بجا گذاشته است.
فرماندار شهرستان ایرانشهر در پایان از استاندار و مدیر کل تقسیمات کشوری ،تبدیل بخش های بزمان و دامن به شهرستان را نیز درخواست کرد.


 
نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت : بنده هم به عنوان یک بمپوری به تمام مردم قهرمان بلوچ تبریک میگویم.
محمد نعیم امینی فرد اظهار داشت : از سه شهرستانی که وزیر کشور با ارتقاء آنها به شهرستان موافقت کردند، دوتا از آنها برادران اهل سنت در آن اکثریت جمعیت را دارند و این نشان دهنده این است که نگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت، یک نگاه جامع و به دور از تبعیض است.
امینی فرد گفت : از امروز که بمپور رسما به عنوان شهرستان اعلام شده است درواقع کار ما تازه آغاز شده است . سند توسعه شهرستان بمپور باید در اولین فرصت تهیه شود . این سند ضمن اینکه میراث فرهنگی و بافت شهری در آن لحاظ شود باید استقرار سامانه های مدیریتی در آن به نحوی قرارگیرد که امکان توسعه هرچه بیشتر بمپور با توجه به مزیت های نسبی که در این شهرستان است فراهم شود.


 
 
استاندار سیستان و بلوچستان در ابتدای سخنرانی به برگزارکنندگان مراسم تذکر داد و گفت : از القاب اضافی که باعث غرور کاذب در مسئولان میشود بپرهیزید زیرا اگر استاندار هم فعالیت نکند باید مواخذه شود.همچنین برخی از هزینه های اضافی در این مراسم مشاهده شد که باید تمامی فرمانداران از آنها بپرهیزند و تلاش برای خدمت داشته باشند.
احمدعلی موهبتی در ادامه با یادی از شهدای دفاع مقدس ، بویژه شهدای این منطقه و با تقدیر از استاندارن و متولیان امر در گذشته، گفت : بنده نیز به نوبه خودم به مردم قهرمان سیستان و بلوچستان و بخصوص مردم خوب بمپور تبریک میگویم و انشاالله که این نقطه عطفی در پیشرفت این شهرستان خواهد بود.
موهبتی گفت : در مناطقی که دشمن طمع کرده با اختلاف افکنی قومی و مذهبی به نظام اسلامی ضربه بزند ، باید نگذاریم که این آرزوی دیرینه استکبار محقق نشود.
وی گفت : اولین خواسته ما این است که مسئولین این شهرستان و مردمش هرچه که دارند را درست استفاده کنند.دارایی های خود، مانند نیروی انسانی را جدی بگیرند و از فکر پویای مردم بمپور در تمام حوزه ها استفاده شود تا مزیت های منطقه همچون کشاورزی، صنایع دستی ، دامداری و ... به عرصه ظهور برسد
 
 

 
استاندار خاطر نشان کرد : اولین انتظار از بمپوری ها این است که هرکدام که ریشه ای در بمپور دارند، یک خانه در این منطقه برای خود بسازند و با اینکارهم به اشتغال جوانان در این منطقه کمک کنند و هم به اقتصاد آن.
موهبتی در پایان گفت : از امروز وضعیت نظافت شهر بمپور ومبادی ورودی شهرها که بسیار وضعیت نامناسبی دارند تغییر کند و مردم و مسئولین شهرستان یک روز را برای پاکسازی شهرها از زباله اختصاص دهند.
در پایان این مراسم محمود امیریان که از سال 94 به عنوان بخشدار بمپور فعالیت میکرد به عنوان سرپرست فرمانداری این شهرستان حکم مسئولیت خود را از استاندار سیستان و بلوچستان دریافت کرد.
 
انتهای پیام//
کد مطلب: 422808
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *