شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ ۱۳:۰۸
۰

برداشت بیش از 500 تن کلزا در ایرانشهر

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت : پیش بینی می شود امسال بیش از 500 تن برداشت کلزا داشته باشیم که نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.
برداشت بیش از 500 تن کلزا در ایرانشهر
به گزارش پهره ؛ کلزا یکی از گیاهان دانه‌روغنی مهم در مناطق معتدل بوده و دارای طیف نسبتاً وسیعی از سازگاری اقلیمی است.
در کشت پائيزه کلزا، تاريخ کاشت از اهميت ويژه‌اى برخوردار است. اين عمل با وضعيت جغرافيائى منطقه ارتباط مستقيم دارد. در کلزاى پائيزه زمان کاشت بايد طورى انتخاب شود که قبل از فرا رسيدن اولين يخبندان زمستانه به‌مرحله ۸ برگى يا روزت رسيده باشد تا گياه با خطر سرما و حمله آفات درزمستان مواجه نشود. از سوى ديگر تاريخ کاشت نبايد آنقدر زود باشد که نقطه رويش در معرض خطر سرمازدگى قرار گيرد.
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر با توجه به اینکه ایرانشهر یکی از مناطق مستعد کشت این محصول در سیستان و بلوچستان است، به خبرنگار پهره گفت : کشت پائیزه کلزا در شهرستان ایرانشهر از نیمه اول آبان ماه آغاز می شود و تا پایان آذرماه و قبل از شروع فصل سرما به اتمام میرسد.
مجید فیاضی اظهار داشت : در شهرستان ایرانشهر اقلام مختلفی از کلزا کشت می شود که به عنوان نمونه می توان از رقم دلگان، هایولا 50 و هایولا 4815 نام برد.
فیاضی ادامه داد :گلدهی همزمان، غلاف دهی یکسان و مقاوم بودن در برابر تغییرات آب و هوایی و آفت ها مهمترین مزیت این سه بذر است.
وی گفت : عملکرد کلزا 2 تن در هکتار است و پیش بینی میشود که امسال با 250 هکتار سطح زیر کشت، بیش از 500 تن برداشت کلزا داشته باشیم که نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر در پایان خاطر نشان کرد : مهمترین مزارع کشت کلزا در منطقه پشت رودخانه و بمپور قرار دارد.
شهرستان ایرانشهر با 30 هزار هکتار زمین های زراعی و باغی به عنوان قطب کشاورزی سیستان و بلوچستان مطرح است به طوری که بیش از 17هزار نفر در این بخش مشغول بکار هستند.
انتهای پیام/
 
کد مطلب: 422814
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *