پنجشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۷ ۱۱:۴۰
۱

بیماریهای واگیردار وارداتی به کشور , چالش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر گفت: با توجه به روی آوردن شهروندان به شغل های کاذب مانند قاچاق سوخت و تردد در کشورهای همسایه،امکان بروزبیماری های واگیر وجود دارد.
بیماریهای واگیردار وارداتی به کشور , چالش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر
دکتر فرهاد دادگر در گفت و گو با خبرنگار پهره اظهار داشت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و دارا بودن بیش از ۶۰۰ کیلومتر مرز مشترک آبی و خاکی و همچنین همسایگی با کشورهای پاکستان و افغانستان امکان بروز بیماری های عفونی مهمترین چالش در استان میباشد.
وی افزود:با توجه به نبود شغل و امکانات در استان و روی آوردن شهروندان به شغل های کاذب از جمله سوخت کشی و تردد به کشورهای مجاور امکان بروزبیماری های واگیر مانند مالاریا، تب دنگ، چیکن گونیا، التور، فلج اطفال و سایربیماری های عفونی وجود دارد.
وی ادامه داد: این بیماری ها از طریق گزش، رعایت نکردن بهداشت فردی، خوردن غذا و آب آلوده به افراد منتقل میشوند.
دادگر در خصوص پیشگیری از این بیماری ها افزود: با رعایت نکات پیشگیری از جمله استفاده از لباس بلند ، بستن پشه بند قبل از غروب آفتاب تا طلوع آفتاب،شستن صحیح دستها با آب سالم،استفاده از آب آشامیدنی سالم( آب جوشانده شده یا آب معدنی ) و استفاده از غذای گرم میتوان از ابتلا به این بیماری ها جلوگیری کرد.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر در پایان تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه کسالت و علائم بیماری جهت سیر مراحل تشخیص و درمان به مراکز جامع سلامت و خانه های بهداشت مراجعه کنند.
انتهای پیام//
کد مطلب: 422841
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *