باحضور وزیر بهداشت در ایرانشهر؛

کلنگ بیمارستان 540 تختخوابی ایرانشهر زمین زده شد/10 هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساخت پروژه

2 دی 1397 ساعت 18:19

ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی ایرانشهر عصر امروز توسط وزیر بهداشت و درمان کشور و با حضور مسئولان ارشد کشوری و استانی در ایرانشهر کلنگ زنی شد.


به گزارش پهره ؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان کشور در کلنگ زنی بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی ایرانشهر اظهار داشت: با توجه به علاقه ای که مقام معظم رهبری به شهرستان ایرانشهر دارد و با توجه به اینکه بنیاد برکت مستقیما زیر نظر ایشان فعالیت میکند و احداث این پروژه عظیم را برعهده گرفته است، خیالم از نظر احداث آن راحت است.

وی گفت : برای ساخت بیمارستان 540 تختخوابی ایرانشهر با گستره 100 هکتار 10 هزار میلیارد ریال هزینه می شود و بین سه تا 4 سال زمان برای ساخت نیاز است و با احداث آن مردم عزیز ایرانشهر دیگر نیاز نخواهند داشت تا رنج سفر به همراه بیمار را به جان بخرند و برای مداوا به استان ها و شهرهای دیگر بروند.

قاضی زاده هاشمی با توجه به وسعت و بزرگی این بیمارستان نیز گفت : این بیمارستان جزو بزرگترین و مجهزترین بیمارستانها در کشور خواهد بود و همه دستگاههای اجرایی باید در ساخت آن مشارکت کنند تا هرچه زودتر آماده بهره برداری گردد.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به درخواست مسئولین شهرستان نسبت به ارتقاء دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر به دانشگاه نیز گفت : اگر موانع قانونی حل شود قطعا ارتقاء دانشکده ایرانشهر به دانشگاه را خواهیم داشت و با وجود استعداد های زیادی که سیستان و بلوچستان دارد می توان ایرانشهر را به عنوان قطب علمی در نظر گرفت.

وی اظهار اشت: 30 درصد ظرفیت پذیرش در دانشگاهها متعلق به دانشجویان بومی است و همه باید کمک کنند تا در این منطقه دانشگاه معتبر داشته باشیم و امیدواریم همزمان با پیشرفت پروژه بیمارستان افراد متخصص بومی همین منطقه با توان علمی بتوانند این بیمارستان را اداره کنند.
 
هاشمی در پایان خاطر نشان کرد: هر کس در هر پست و مقام و موقعیتی است،باید تلاش کند تا این پروژه که جزو پروژه های نادر کشور محسوب میشود زودتر به بهره برداری رسیده و مورد استفاده مردم عزیز بلوچستان قرار گیرد.

ریاست ستاد فرمان اجرایی امام(ره) و مسئول بنیاد برکت نیز در این مراسم گفت : بنیاد برکت در استان سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از مناطق هدف، در حوزه های عمرانی ، مدرسه سازی ، ساخت مساجد و همچنین در بحث اشتغال حضور فعالی داشته است.

جعفری گفت : ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در قالب تفاهم نامه ای که با وزارت بهداشت دارد، ساخت این بیمارستان را برعهده گرفته است و خوشحالیم بیمارستان 540 تختخوابی ایرانشهر که هدیه مقام معظم رهبری به مردم این خطه از کشور عزیزمان است، با نام برکت نامگذاری خواهد شد.

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 422866

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/422866/کلنگ-بیمارستان-540-تختخوابی-ایرانشهر-زمین-زده-10-هزار-میلیارد-ریال-اعتبار-ساخت-پروژه

پهره
  https://www.pahreh.ir