از بزک کردن معابر اصلی تا وضعیت اسفبار آسفالت کوچه ها در ایرانشهر+تصاویر

6 دی 1397 ساعت 14:01

یکی از معضلات و مشکلات شهروندان ایرانشهری، کوچه ها و خیابان های خاکی است که در این برهه از زمان و برای شهرستانی مانند ایرانشهر جای بسی تعجب است.


به گزارش پهره ؛ آسفالت معابر در هر شهری، یکی از ملزومات آن شهر به حساب آمده و باعث زیبایی شهرها و ایجاد زندگی آسانتر برای شهروندان می شود.اما متاسفانه در شهرستان ایرانشهر هنوز هم خیلی از معابر و کوچه ها وجود دارد که از آسفالت نامناسبی برخوردارند یا اصلا آسفالت نشده اند و یا اینکه توسط ادارات مختلف و در اثر حفاری های متعدد به بدترین حالت ممکن رها شده اند.
این درحالی است که شهرداری ایرانشهر چندماهی است اقدام به زیباسازی معابر اصلی شهر نموده و درحال حاظر تعدادی از میدان ها و پارک های شهر در حال بازسازی و زیباسازی است.
 


تخریب آسفالت برای لوله کشی منازل مسکونی
بدین منظور به سطح شهر رفتیم و با ساکنان محله هایی که با این معظل روبرو شدیم و  با آنان لحظه ای به گفتگو پرداختیم.یکی از ساکنان محله فردوسی 13 به خبرنگار ما گفت: مدت ها قبل شهرداری اقدام به تسطیح کوچه ها کرد اما پس از آن برای آسفالت معابر هیچ اقدامی انجام نگرفت.
علی علیزاده از ساکنان محله کوچه سید مهدی نیز گفت : مدتها قبل آسفالت کوچه را برای لوله گذاری گاز شهری تخریب کرده و پس از آن نیز این کوچه نه تنها آسفالت نشده بلکه بقیه آسفالت هم درحال نابودی است.
 

نخاله های ساختمانی در کوچه های خاکی، معظلی بزرگ برای عبور و مرور شهروندان
یکی دیگر از شهروندان محله سه راه درزاده اظهار داشت : وجود کوچه های خاکی یک معظل است و در کنار آن نخاله های ساختمانی که به وفور در این کوچه ها وجود دارد یک معظل دیگر برای شهروندان و ساکنان این مناطق است.
وی با توجه به اینکه نخاله های ساختمانی توسط شهروندان در این کوچه ها ریخته می شود گفت : شهرداری هیچگونه اقدامی در جهت جابجایی این نخاله ها انجام نمی دهد و مدت های زیادی است که آنها راه عبور و مرور را برای ما سخت و دشوار کرده است.
 

عوارض سالیانه شهرداری برای چاله های فراوان
شهروند دیگری با اشاره به چاله های فراوان در کوچه های خاکی ایرانشهر گفت : با وجود چندین برابر شدن هزینه های زندگی، هرماه باید یک هزینه اضافی برای تعمیر جلوبندی خودروها نیز در نظر بگیریم و بیشتر آن بخاطر چاله ها و خاکی بودن کوچه های محل زندگیمان است.
وی گفت : شهرداری از خودروهای ما سالیانه عوارض دریافت میکند اما انصاف نیست که وضعیت زیرساخت شهری که برایش عوارض پرداخت میکنیم، اینگونه باشد.
 

رهاسازی فاضلاب منازل باعث انتشار بیماری های مختلف است
نبی شیهکی از ساکنان محله شهید مالکی نیز به خبرنگار ما گفت: با وجود آسفالت نبودن کوچه ، بعضی از شهروندان اقدام به خالی نمودن زباله در هر مکانی و رهاسازی فاضلاب منازل در کوچه میکنند و این باعث شده از نظر بهداشتی نیز مشکلات زیادی برای ما بوجود آید.
وی ادامه داد: کودکان ما در این کوچه های خاکی و کثیف که عامل بسیاری از بیماری ها است، بازی می کنند و بارها اتفاق افتاده که بخاطر وضعیت نامناسب این کوچه ها به سختی مجروح شده اند.
 

 
گفتنی است: برای پیگیری این مشکلات شهروندان با مسئولان مربوطه تماس گرفتیم اما تا زمان انتشار این گزارش هیچگونه پاسخی دریافت نکردیم.

انتهای پیام/
 
 
 
 


کد مطلب: 422880

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/422880/بزک-کردن-معابر-اصلی-وضعیت-اسفبار-آسفالت-کوچه-ایرانشهر-تصاویر

پهره
  https://www.pahreh.ir