يکشنبه ۹ دی ۱۳۹۷ ۱۲:۳۴
۰
در مراسم گرامیداشت حماسه 9دی مطرح شد

اصل فتنه برای براندازی نظام بود/در حماسه 9دی اقیانوس بیکران مردم، فتنه گران را له کرد

امام جمعه ایرانشهر:در سال 88 چندین ماه افرادی از روی بی بصیرتی و قانون شکنی ، کشور را دچار فتنه و حیثیت ایران را در جوامع بین المللی خدشه دار کردند.
اصل فتنه برای براندازی نظام بود/در حماسه 9دی اقیانوس بیکران مردم، فتنه گران را له کرد
به گزارش پهره ؛ مراسم محوری گرامیداشت حماسه 9دی و دهه بصیرت با تجمع مردم ولایت مدار شهرستان ایرانشهر در مسجد آل رسول(ص) این شهرستان برگزار شد.
امام جمعه شهرستان ایرانشهر در این مراسم اظهار کرد: از نهم دی به عنوان یک حماسه یاد می شود که در این حماسه اقیانوس بی کران مردم انقلابی ، ولایی و با بصیرت به میدان آمدند و با امواج خودشان فتنه گران را له کردند.
حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی گفت : در سال 88 چندین ماه افرادی از روی بی بصیرتی و قانون شکنی ، کشور را دچار فتنه و حیثیت ایران را در جوامع بین المللی خدشه دار کردند.
وی در ادامه با اشاره به فتنه های موجود در جامعه انسانی گفت : فتنه ها در جامعه انسانی همیشه پیش می آید و لازمه یک جامعه وجود فتنه است که انواع فردی و اجتماعی نیز دارد اما آنچه که انسان را از فتنه ها نجات می دهد، بصیرت است که مانند چراغ راه را از بیراهه روشن می نماید و آن وقت بصیرت برای انسان ارزش دارد که در متن فتنه قرار دارد.
 

 
امام جمعه ایرانشهر در پاسخ به این سوال که چرا مسائل سال 88 به فتنه تعبیر شد، اینگونه گفت : به این خاطر از اغتشاشات آن سال به فتنه تعبیر شد که سردمدار آن کسانی بودند که یار امام خمینی(ره) در راه انقلاب اسلامی بودند و تلقی مردم نیز این بود که آنها به صراط مستقیم هستند و حق با آنهاست، اما آنها در مقابل قانون شکنی کردند، به شعاعر دینی دهن کجی کرده و در نهایت نیز اصل نظام را نشانه رفتند.
 
ابطحی خاطر نشان کرد: رهبری سه ماه قبل از انتخابات فرمودند کام مردم را تلخ نکنید و دست فتنه گران را خوانده بودند اما بازهم به نصیحت های عالمانه رهبری گوش نکردند و پس از انتخابات از رهبری خواستند تا انتخابات را باطل اعلام کند اما اگر مقام معظم رهبری فقط یک قدم از موضع خودشان و مردمعقب نشینی می کردند ، دیگر محال بود در ایران انتخابات برگزار شود و اینجا معنی یک رهبر عادل، بابصیرت و با صلابت را میتوان فهمید.


وی با اشاره به سخنان رهبری که فرمودند فتنه خط قرمز من است نیز اظهار داشت : این جمله رهبری یعنی کسانی که در فتنه شرکت داشتند نباید در بدنه دولت باشند، اما امروز من از شما میپرسم آیا راه نیافته اند؟ چرا اوضاع مملکت اینگونه است؟ چون از آن خط قرمز عبور شد.

امام جمعه ایرانشهر در پایان با اشاره به حبس خانگی سران فتنه نیز گفت : در قضیه فتنه این سوال برای همه است که اگر کسی مجرم است باید محاکمه شوند و حبس خانگی چه معنایی دارد؟ باید به آنها بگویم حبس خانگی برای مجرمانی که دارای موقعیت اجتماعی بوده اند بهترین مجازات است و بهتر است تا سران فتنه حبس باشند و به چشم خود ببیند که مردم ایران طرفدار نظام و ولایت هستند.

معاون بسیج اساتید کشور و محقق مطالعات اجتماعی سیاسی خاورمیانه نیز در این مراسم اظهار داشت : در تاریخ هر ملتی نقاط عطفی وجود دارد که این نقاط عطف به مثابه هویت آن ملت عمل میکند و خاطرات جمعی آن ملت را بازتولید میکند و در تاریخ انقلاب اسلامی نیز از شروع نهضت تا حال حاظر از این دست نقاط عطف کم نداشته ایم.
دکتر احمد نادری خاطر نشان کرد : روز 9 دی روزی است که به قول امام راحل ایام الله است و نباید برای شناخت این روز سطحی نگاه کرد در حالی که باید گفتمان انقلاب اسلامی را مد نظر داشت. همانگونه که انقلاب اسلامی در فضای دو قطبی به وجود آمد و در این فضا ملت ایران ادعای استقلال کرد لذا در این فضا انقلاب اسلامی به صحنه معادلات بین المللی آمد و تمام معادلات جهان را به هم ریخت.
 

وی با توجه به تاثیرگذاری انقلاب اسلامی در منطقه گفت : از ابتدای انقلاب امریکایی ها شروع به توقف حرکت انقلاب اسلامی کردند منتها انقلاب اسلامی از مرزهای خود هم فراتر رفت و محدود به مرزهای جغرافیایی نشد و امروز در ابتدای دهه پنجم انقلاب اسلامی میبینیم که این حوزه فراتر از مرزهای ایران رفته است.
معاون بسیج اساتید کشور با توجه به طراحی فتنه توسط آمریکایی ها اظهار کرد : آمریکایی ها همه امکانات را در سال 88 به میدان آوردند تا به نظام اسلامی ضربه بزنند و خسارات زیادی به اموال عمومی زدند و اغتشاشگران با رمز تقلب در انتخابات وارد میدان شدند اما کم کم شعارها به سمت براندازی اصل نظام رفت لذا شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه دقیقا توسط آمریکا طراحی شده بود.
وی در پایان گفت : فلسفه  9 دی و روز بصیرت این است که دو مدلی که در فضای کشور کنشگری میکند، همچنان در حال پیشروی است و دعوای جناح غربگرا و انقلابیون تمام نشده و با توجه به سخنان رهبری شاید فتنه دیگری در راه باشد که ما باید بصیرت خود را افزایش دهیم.

انتهای پیام/
کد مطلب: 422893
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *