سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ ۱۷:۴۳
۰

استان سیستان و بلوچستان نقش کلیدی در منطقه و کشور دارد/جمهوری اسلامی با قدرت خود، امنیت تنگه هرمز را تامین میکند

جلسه شورای اداری شهرستان‌های حوزه جنوب استان سیستان و بلوچستان با حضور معاون اول رئیس جمهور در دانشگاه ولایت شهرستان ایرانشهر برگزاری شد.
استان سیستان و بلوچستان نقش کلیدی در منطقه و کشور دارد/جمهوری اسلامی با قدرت خود، امنیت تنگه هرمز را تامین میکند
به گزارش پهره؛ اسحاق جهانگیری در این جلسه اظهار داشت: بنده 40 سال قبل نیز به ایرانشهر سفر کرده ام و خدا را شاکرم که توفیق حاصل شد تا یک بار دیگر خدمت مردم عزیز و بزرگوار استان سیستان و بلوچستان و خصوصا شهرستان ایرانشهر برسم.
وی گفت : وقتی میبینم مردم سیستان و بلوچستان در محرومیت زندگی میکنند بنده نیز رنج میبرم و امروز همه وزرا و مدیران را به این استان فرا خوانده ام تا به امید خدا یک فعالیت مثبتی در این استان و خصوصا شهر ایرانشهر انجام شود.
جهانگیری با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان در شاخص های مطرح شده عقب است، اظهار داشت: در این استان ظرفیت های زیادی وجود دارد و میخواهم که اهل علم و نخبگان استان از این ظرفیت ها استفاده کنند زیرا منافع ملی کشور به این استان گره خورده است.
وی با اشاره به اینکه ایرانشهر همیشه به عنوان یک پایگاه فرهنگی در کشور مطرح بوده است، افزود: البته کل استان سیستان و بلوچستان با توجه به سابقه خود همواره در زمینه مسائل فرهنگی در کشور پیشتاز بوده است.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به نقش مردم به عنوان محافظین و مدافعین مرزی کشور، تصریح کرد: حضور مردم استان در این منطقه از کشور یک مسئله راهبردی و استراتزیک است.
جهانگیری با اشاره به اینکه مردم سیستان و بلوچستان مدافعین و محافظین راستین کشور هستند، تصریح کرد: حضور مردم سیستان و بلوچستان در این منطقه از کشور یک مسئله استراتژیک و راهبردی است.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به توسعه سواحل مکران گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تصمیمات راهبردی برای توسعه سواحل مکران گرفته شده است و ما حافظ امنیت تنگه هرمز هستیم و هیچگاه نخواهیم گذاشت این تنگه ناامن شود.
وی با تاکید بر اینکه ایران حفظ امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز را وظیفه خود می داند، بیان داشت: ولی این دلیل بر آن نیست که نفت ما فقط در آن سوی تنگه هرمز تحویل نفت کش ها شود.
معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: چابهار شهری است با بهترین استعدادها برای تبدیل شدن به یکی از بزرگترین بنادر در دریای عمان و اقیانوس هند است اما تا امروز یک اراده ی محکمی برای این کار به هر دلیلی وجود نداشته است.
وی تصریح کرد:ایجاد زیر ساختها از جمله مسائل مهم در هر منطقه ای است و از همین رو باید راه آهن چابهار به زاهدان را هرچه زودتر تکمیل کنیم.
جهانگیری با توجه به تلفات جاده ای در استان گفت: باید زیرساخت ها فراهم شود تا تلفات جاده ای کاهش یابد چون تلفات جاده ای در این استان به یک دغدغه عمومی تبدیل شده است و بودجه های هر بخش باید تامین شود تا راههای نیمه کاره را به پایان برسانیم.
وی با توجه به انتخاب سه نقطه در استان برای اجرای طرح اقتصاد مقاومتی طبق فرمایش مقام معظم رهبری گفت: شهرهای قصرقند، زهک و دلگان به عنوان مهمترین مناطق برای اجرای طرح اقتصاد مقاومتی انتخاب شده است و تلاش میکنیم که در این نقاط محرومیت را به صفر برسانیم.
معاون اول رئیس جمهور در پایان با توجه به بازدید وزیر صمت از بافت بلوچ گفت: قول می دهیم فاز جدید ریسندگی، بافندگی کارخانه بافت بلوچ تا خردادماه سال 98 دوباره احیا و راه اندازی شود تا زمینه های کار در این شهرستان و منطقه محیا شود.
انتهای پیام/
کد مطلب: 422899
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *