چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ ۲۱:۲۶
۰

پیوند بین ولایت و مردم، اصلی ترین نقش را در سرکوب فتنه 88 داشت/ نباید به 9 دی نگاه حذبی و جناحی داشت

امام جمعه ایرانشهر گفت : در جریان فتنه 88 مردم با علم و بردباری خودشان تا حدی فتنه گران را تحمل کردند اما وقتی دیدند که آنها اصل نظام را نشانه گرفته اند دیگر کاسه صبر مردم لبریز شد و خودجوش به میدان آمدند و با این حال که همه حاضر بودند اما مردم نقش عمده و اصلی را در سرکوب فتنه 88 داشتند.
پیوند بین ولایت و مردم، اصلی ترین نقش را در سرکوب فتنه 88 داشت/ نباید به 9 دی نگاه حذبی و جناحی داشت
حجت الاسلام سیدشجاع الدین ابطحی در گفت و گو با خبرنگار پهره گفت : انقلاب ما از زمانی که شکل گرفت به عنوان یک انقلاب اسلامی بود که در آن بین شیعه و سنی هیچگونه تفاوتی وجود نداشت همانگونه که دانشمند فرانسوی اظهار کرد این یک انقلاب ایرانی، فارسی یا شیعی نیست بلکه انقلاب اسلامی است.

امام جمعه ایرانشهر با توجه به نقش اساسی مردم در عمر چهل ساله انقلاب اسلامی اظهار داشت: از شعارهای مردم و بیانات امام (ره) میتوان به ماهیت انقلاب اسلامی پی برد و مردم چه قبل و چه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همیشه در صحنه حاظر بودند .

ابطحی با اشاره به حضور مردم در حساس ترین برهه های کشور گفت : شیعه و سنی در تمام صحنه های حساس کشور حضور فعال داشته اند ، از رای 98 درصدی به جمهوری اسلامی ، از حضور حداکثری در جنگ تحمیلی تا تمام برهه های حساسی که برای انقلاب اسلامی پیش آمد مردم ما آنچه که در توان داشتند را در طبق اخلاص گذاشته و تقدیم انقلاب کردند و نمونه بارز آن همین شهید کم سن و سال اهل سنت از بلوچستان است.

امام جمعه ایرانشهر تصریح کرد: آنچه که واضح است اینکه در همه مسائلی که پیش آمد آنچه که حرف اول را در این مملکت زد، وحدت بود در حالی که دشمن با نقشه اختلاف قومی و مذهبی تمام توان خود را بکار گرفت تا به نظام اسلامی ضربه بزند اما تیرش بخاطر مردم فهیم ، بیدار و با بصیرت به سنگ خوردند.

حجت الاسلام ابطحی با اشاره به نقش مردم در فتنه 88 گفت :  اصلی ترین نقش را در سرکوب فتنه 88 پیوند بین ولایت و مردم داشت که باعث شد با این حال که فتنه گران از سالها قبل برای فتنه درکشور برنامه ریزی کرده بودند و با این که دشمن داخلی و خارجی از آنها حمایت میکرد و رسانه های تبلیغاتی دشمن در اختیار آنها بود، شکست بخورند.

وی ادامه داد : در جریان فتنه 88 مردم با علم و بردباری خودشان تا حدی فتنه گران را تحمل کردند اما وقتی دیدند که آنها اصل نظام را نشانه گرفته اند دیگر کاسه صبر مردم لبریز شد و خودجوش به میدان آمدند و با این حال که همه حاضر بودند اما مردم نقش عمده و اصلی را در سرکوب فتنه 88 داشتند.

سید شجاع الدین ابطحی با اشاره به نگاه حذبی به حماسه 9دی گفت: همیشه نگاههای حذبی و جناحی به مردم آسیب زده است. مثلا در انتخاب مسئولان هرجا که نگاه حذبی وجود داشت، افراد غیرمتخصص آمدند ، مسئولیت گرفتند و نتوانستند کاری انجام دهند، آنها به مردم خیانت کردند چون اساس انتخابشان ، شایسته سالاری نبود.

ابطحی در پایان خاطر نشان کرد: نگاه حذبی و جناحی به فتنه 88 نیز اینگونه است که بعضی از مسئولین سعی دارند تا این فتنه بزرگ کمرنگ شود و یا حماسه مردم در 9 دی که ایام الله و از افتخارات مردم است، رنگ ببازد اما باید بگویم 9دی قابل فراموشی نیست چون اثر بسیار مهم و اساسی در انقلاب اسلامی ایران ایفا کرد و این کم نیست.

انتهای پیام/
 
کد مطلب: 422905
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *